Florin Uceanu: 3 reguli pe care le-am invatat de la americani

5
3833

florin-uceanuOdata cu prima vizita pe care am facut-o in America, la inceputul anilor ’90, am avut ocazia sa vorbesc cu multe nume celebre ale culturismului profesionist. Evident, am incercat sa aflu, in primul rand , cum trebuie sa ma antrenez ca sa fiu cat mai masiv.

Intors in tara, am aplicat cu succes aceste informatii, lucru care m-a mentinut pana la varsta de 45 de ani, cand am castigat ultimul meu titlu de campion national, in ciuda faptului ca nu foloseam substante dopante, asa cum faceau unii adversari ai mei. Reuseam sa-i bat pentru ca, in esenta, ma antrenam mai inteligent decat ei. Aveam „know-how-ul”, cum zic americanii.

Acum, cand m-am retras definitiv din competitiile de seniori, cred ca nu mai e cazul sa tin aceste secrete pentru mine.

3 reguli invatate de la americani si antrenament complet pentru bicepsi

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

In acest articol voi diseca antrenamentul pentru bicepsi, urmand ca pe viitor sa ma ocup si de celelalte grupe.

Ce am invatat de la americani este ca a face intotdeuna antrenamentele intr-un anumit fel este calea care duce cu siguranta la incetinirea progreselor si, ulterior, la stagnare. Asta stim si am tot repetat in revista de-a lungul anilor.

Ce am invatat nou insa, a fost faptul ca exista trei chei pentru pornirea cresterii musculare si cele mai mari progrese le faci cand le folosesti pe toate trei in acelasi timp.

Cele trei chei sunt: tensiunea mecanica, stresul metabolic si trauma musculara.

Tensiunea musculara se obtine cu greutati mari. Cel mai bine e sa folosesti exercitii de baza si exercitii usor trisate sau cu repetari fortate.

Trauma musculara se obtine cel mai bine cu exercitii in care stresul maxim al greutatii in timpul exercitiului este prezent cand muschiul este intins la maximum. Americanii fac, de altfel, un gen de executie, la anumite exercitii, in care greutatea este lasata sa cada pana cand muschiul este in elongatie aproape maxima si acolo opresc brusc miscarea ganterei sau a barei si pleaca inapoi cu ea. Astfel, apar niste microrupturi la fibrele musculare, care genereaza un raspuns din partea organismului de tipul: „trebuie sa reconstruiesc fibrele rupute, dar sa le fac mai mari si mai puternice pentru a rezista acestui efort.

Stresul metabolic se obtine cel mai bine cu ajutorul unor exercitii care ofera tensiune continua si o solicitare mare in punctul in care muschiul este contractat la maximum. De obicei, ele blocheaza sangele in muschi si se obtine o pompare excelenta.

Tot pentru crestere maxima a musculaturii, americanii m-au invatat ca e bine sa combini mai multe tipuri de proteina, imediat dupa antrenament, pentru ca fiecare are avantaje si tu vrei sa le obtii pe toate, nu-i asa?

Am adus ideea in tara si asa a aparut Ideal Protein, cu proteina cu absorbtie lenta si absorbtie rapida, concentrat pe care l-am folosit cu mare succes timp de 15 ani.

Antrenament complet pentru bicepsi

Iata cum trebuie sa arate un program pentru bicepsi care foloseste aceste principii:

Pentru tensiune mecanica: tractiuni la bara, cu priza de tip supinatie, la latimea umerilor sau mai mica; flexii cu bara sau gantere din stand.

Pentru trauma musculara: flexii cu bara sau gantere la banca Scott;

Pentru stesul metabolic: flexii la scripete sau flexii concentrate.

Fa 4-5 serii din fiecare tip de exercitiu, ia doua cupe de Ideal Protein si dupa antrenament o sa vezi de ce am obtinut atatea titiluri de campion national 😉

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

5 COMENTARII

  1. ” in ciuda faptului ca nu foloseam substante dopante, asa cum faceau unii adversari ai mei. Reuseam sa-i bat pentru ca, in esenta, ma antrenam mai inteligent decat ei.”

    Si aici se termina articolul, nu mai e nimic de zis.

  2. Ba cred ca mai ESTE ceva. Faza cu cu cupele alea de proteina de la Redis. Nici sa ma pici cu ceara nu cred ca el consuma o proteina asa de slaba calitativ

  3. Pai de,ce sa zica si omul daca e sponsorizat de Redis?decat Ideal Protein mai bine mâncare buna…ideal protein nu e altceva decat făina îndulcita!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.