Articulatii puternice

0
462
Articulatii puternice

Nimic nu ucide mai repede un antrenament decat durerile articulare. Foloseste aceste suplimente pentru continuarea castigurilor musculare.

In mod normal, suprafata neteda a articulatiei si lichidul lubrifiant, numit lichid sinovial, ajuta oasele sa se frece intre ele. Totusi, sanatatea articulatiilor tinde sa se deterioreze odata cu varsta ca rezultat al uzurii normale, pe masura ce membranele si fluidele protective incep sa se usuce in timp. Daca acest lucru are loc in mod natural, care este impactul antrenamentelor cu greutati asupra deteriorarii articulatiilor? Mai important, ce putem face ca sa evitam deteriorarea lor si sa grabim procesul de reparare? Aceste intrebari au pus probleme serioase cercetatorilor din medicina sportiva care sustin ca severitatea problemelor articulare de care sufera atletii se datoreaza in mare parte antrenamentelor intense cu greutati. De fapt, conform cunoscutului medic sportiv Will Brink, artrita este cea mai comuna problema articulara intalnita la atletii ce se antreneaza cu greutati.

Repararea naturala a articulatiilor

Repararea naturala a articulatiilor

Jeff S. Volek, cunoscutul nutritionist sportiv de la Universitatea din Connecticut, sustine ca, indiferent daca ai sau nu dureri articulare, este intelept sa te orientezi catre nevoile nutritive pentru cartilagii si ligamente. El mentioneaza de asemenea ca tratamentele cu substante antiinflamatoare nesteroidiene (NSAIDs) pentru artroze acute tintesc mai mult spre ameliorarea durerilor si fac putin sau nimic pentru corectarea cauzelor. Aceste tratamente includ folosirea de substante antiinflamatoare si injectii cu cortizon si pot avea efecte adverse serioase daca sunt folosite pe termen lung. In contrast, vom prezenta o lista de suplimente naturale care si-au aratat nu doar abilitatea de a reduce durerea si inflamatia articulara, ci si imbunatatirea structurii articulatiei si promovarea vindecarii si repararii acesteia.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

Boswellia serrata

Arborele de tamaie este o planta provenita din regiunile muntoase ale Indiei si contine compusi antiinflamatorii, numiti acizi boswellici. Acesti acizi s-au dovedit a reduce inflamatiile in mod similar NSAIDs, dar fara efectele secundare ale acestora. Studii, precum cele facute de cercetatorii francezi de la Institutul Pasteur de Lille, precum si cele efectuate de englezii de la Universitatea din Glasgow, au demonstrat abilitatile acestei plante.
Doza sugerata: 300 mg, de 3 ori pe zi.

Condroitin sulfat

Este o substanta care consta in lanturi repetate de molecule, care sunt asemanatoare gelului din incheieturi. Condroitinul este un constructor important al cartilagiilor, furnizeaza material pentru structura acestora, atrage apa si nutrientii si previne productia de enzime daunatoare. In afara de lubrifierea incheieturilor, condroitinul stimuleaza de asemenea productia unor proteine numite proteoglicani (molecule mari ce se leaga de apa) si glicozaminoglicani (proteine care leaga apa in cartilagii). Intamplator, glicozaminoglicanii sunt moleculele ce servesc drept caramizi pentru cartilagiu nou sanatos. Mai mult, pierderea de condroitin sulfat din cartilagii este un factor major catre osteoartrita. In acest punct, oamenii de stiinta, din departamentul de reumatologie al spitalului Pitie-Salpetriere din Paris, au efectuat un studiu, dublu-orb, pe 127 de pacienti care sufereau de osteoartrita la genunchi. Fiecare pacient a primit 1.200 mg de condroitin sulfat zilnic, timp de trei luni, iar la finalul studiului s-a observat imbunatatirea generala a simptomelor si a mobilitatii. Aditional, cercetatori de la Universitatea Autonoma din Barcelona au raportat scaderea durerilor dupa tratamentul cu condroitin sulfat incepand cu saptamana a 4-a din cele 12, cat a durat studiul.
Doza sugerata: 1.200 mg zilnic.

Sulfatul de glucozamina

Precum condroitinul sulfat, glucozamina este un constituent major in articulatiile corpului. De fapt, este unul din principalele substraturi folosite in biosinteza macromoleculara care formeaza cartilagiul articular (cartilagiul care acopera suprafata oaselor). Principala functie a sulfatului de glucozamina este accelerarea productiei de tesut conectiv, pentru reteaua de fibre care tin articulatiile stranse. Pentru acest motiv, fiind principalul component al acestei retele de fibre, jucand un rol cheie in producerea de lichid sinovial si ajutand la sinteza glicosaminoglicanului, face ca productia de glucozamina si suplimentarea ei sa fie critica pentru mentine rea articulatiilor sanatoase. Din pacate, odata cu varsta, corpul nostru produce din ce in ce mai putina glucozamina, cartilagiile isi pierd abilitatea de a retine apa si apar frecarile intre oase. E ca si cum am merge cu masina de la care am scos arcurile si telescoapele.
Doza sugerata: 1.500 mg, o data pe zi.

Turmeric (curcuma)

Este o planta nativa din Indonezia si sudul Indiei. Este folosita deja de secole in medicina traditionala din India pentru tratamentul antiinflamator de orice fel, inclusiv al artritei. Mare parte din beneficiile ei vindecatoare sunt atribuite ingredientului activ numit curcumina. Ceea ce este interesant la acest ingredient, privind impactul asupra sanatatii articulatiilor, este abilitatea lui de stopare sau inhibare a activitatii inflamatorii a diverselor substante. Studiile efectuate au demonstrat acest lucru. In mod interesant, un studiu efectuat la Universitatea din Arizona a gasit ca turmericul a fost mai eficient in prevenirea inflamatiei articulatiilor atunci
cand a fost administrat inainte de antrenament versus dupa efectuarea lui.
Doza sugerata: 1.200/1.800 mg pe zi.

Colagenul de tip 2

Aceasta proteina a fost descoperita de cercetatorii de la Universitatea din Nebraska care au gasit ca colagenul de tip 2 derivat din pui modifica sistemul imun inhibandu-l de atacul proteinelor gasite in cartilajul articular sanatos. Subiecti, avand dureri severe de articulatii, ce au primit 10 g zilnic de colagen de tip 2, timp de 42 de zile, au raportat reduceri semnificative de dureri si cresterea functiilor mobile articulare. Intr-un studiu recent, de colaboare, efectuat de cercetatori de la Universitatea din Huston, Universitatea din Connecticut si cea din California, s-a comparat siguranta si eficienta colagenului de tip 2 cu combinatia de condroitin si glucozamina, la subiecti cu osteoartrita la genunchi. Studiul, dublu-orb, a implicat 52 de subiecti care au primit fie 40 mg de colagen de tip 2, fie o combinatie de 1.500 mg de glucozamina si 1.200 mg de condroitin. Eficienta la grupul cu colagen a fost de doua ori mai mare fata de celalalt grup, privind promovarea sanatatii articulare. Printr-un alt studiu, publicat in Jurnal of International Society of Sports Nutrition, cercetatorii au gasit ca e nevoie de 40 mg de colagen de tip 2 pentru atletii care nu aveau probleme articulare sa poata extinde toleranta la antrenamente intense fara sa prezinte dureri articulare.
Doza sugerata: 40 mg, o data pe zi.

Prevenirea problemelor la articulatii

In timp ce scopul fiecaruia dintre noi este diferit, de la slabire la adaugare de masa musculara, este important sa ne reamintim de cantitatea continua de stres pe care o exercitam asupra articulatiilor. Abilitatea si capacitatea noastra de efort creste si atunci trebuie sa incepem sa ne gandim si la prevenirea problemelor articulare care pot incepe de acum, dar pe care le simtim abia dupa multi ani de zile.

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.