Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Cea mai buna metoda de revenire dupa o pauza indelungata

cum-sa-revii-dupa-o-pauza-indelungataToata lumea stie ca este usor sa ajungi din nou mare dupa ce ai facut o pauza indelungata in care mare parte din masa musculara s-a pierdut din cauza lipsei antrenamentului. Fenomenul acesta este cunoscut sub denumirea de „memorie musculara“.

Problema nu este sa revii la un nivel avut anterior, pierdut din cauza ca nu te-ai antrenat, ci cum sa faci masa musculara noua.

Spre deosebire de culturiusti (sau power-lifteri ori halterofili), cei care fac sporturi aerobice precum: ciclism, atletism, inot, etc, nu mai pot reveni asa de usor la forma (capacitatea de efort) initiala, odata ce au pierdut-o din cauza unei pauze indelungate de antrenament. Ei trebuie sa o ia iarasi de jos, ca si cum ar fi incepatori.

Dar eu am o veste buna pentru culturisti: indiferent de motivul pentru care ai facut pauza, din moment ce ai fost odata masiv si musculos, este foarte usor sa ajungi din nou la acea forma, nu trebuie sa o iei de la capat, adica sa incepi un antrenament pe care la-i facut la inceputul „carierei”.

E ca si cum ai purta „umbra“ acelei mase musculare toata viata cu tine si nu trebuie decat sa revii la antrenamente pentru a o avea din nou. La noi un caz bine cunoscut a fost Constantin Bebeselea din Sibiu, care a concurat cu succes in anii ‘70, castigand cateva titluri de campion national. S-a lasat de sport complet aproximativ 6 ani, timp in care si-a intemeiat o familie, iar din anul 1988 pana in 1995 a revenit cu mare succes in competitii, castigand noi titluri de campion national, de parca nu facuse niciodata pauza. Era la fel de mare si fibrat ca in tinerete, desi, in ultima parte a perioadei mai sus mentioanate, era trecut de 40 de ani.

Cum sa revii dupa o pauza indelungata – modelul Arnold si Casey Viator

Cele mai cunoscute si mai uimitoare reveniri din istoria culturismului au fost cele ale lui Casey Viator si Arnold Schwarzenegger. Hai sa analizam putin datele acestor reveniri spectaculoase pentru a vedea, eventual, care este cea mai buna metoda de antrenament dupa o pauza indelungata. Iata datele celor  2 subiecti:

Casey Viator, detinator al titlului de Mr. America (cel mai tanar concurent din istorie care a reusit acest lucru), a scazut de la 98 kg la 75 kg in urma unui accident la locul de munca, in care si-a pierdut un deget, si a suferit apoi o grava infectie ce l-a tinut departe de sala pentru cateva luni.

Arnold, detinator a 5 titluri Mr. Olympia, a scazut de la 118 kg (cat a cantarit in 1974 la Mr. Olympia) la 95  kg pentru a sustine rolul din filmul „Stay Hungry“ (Stai flamand). Filmarile s-au terminat in iulie ’75, iar apoi a inceput pregatirea pentru Mr. Olympia 1975, ce urma sa aiba loc peste 4 luni in Africa de Sud (ocazie cu care s-a filmat Pumping Iron).

Amandoi erau mult sub greutatea normala, dar adevarul este ca Viator era mult sub greutatea normala, fata de Arnold, si nici nu facuse antrenamente in ultimele luni. Pe de alta parte, Arnold a avut la dispozitie 4 luni sa faca revenirea, in timp ce Casey s-a antrenat doar 28 de zile pentru a obtine o revenire completa. In acelasi timp, trebuie sa tinem cont de faptul ca Arnold a trebuit sa tina regim strict, pentru a fi in forma de concurs la capatul celor 4 luni, in timp ce Casey manca tot ce voia.

La sfarsit, Arnold a intrat in concurs cu 102 kg si a mai castigat un titlu de Mr. Olympia, deci, a scazut 24 kg in greutate si a reusit sa ia inapoi 7 kg. Casey, pe de alta parte, a scazut 23 kg si a reusit sa ia in greutate 21 kg, ajungand la 96 kg.

Potrivit unor masuratori speciale ale stratului de grasime, s-a demonstrat ca acesta a pierdut aproximativ 8 kg de grasime in aceasta perioada, deci, de fapt, el a crecut aproximativ 29 kg in masa musculara.

Arnold s-a antrenat 6 zile pe saptamana, patru ore pe zi, 20 serii pe grupa musculara, deci 288 ore de munca in aceste 4 luni. Pe de alta parte, Casey s-a antrenat 3 zile pe saptamana, cate o jumatate de ora pe zi, in total 6 ore de antrenament in aceste 28 de zile.

La prima vedere rezulta ca, atunci cand vrei sa revii dupa o pauza, e mai bine sa faci antrenamente scurte, intense, pana la epuizare, la fiecare serie, serii putine, sa mananci de toate din abundenta si sa faci cel putin o zi de pauza dupa fiecare antrenament. Desi ambii culturisti aveau o forma fizica de exceptie, deci pot fi comparati, situatia din care au pornit este diferita, la fel si obiectivul.

Ma intreb: daca Arnold ar fi mancat pe saturate, in loc sa tina regim, oare nu ar fi obtinut si el rezultate la fel de spectaculoase?

Oricum varianta de 6 ore de antrenament este preferabila pentru orice sportiv care revine dupa o pauza, oricat de lunga.

Eu va sfatuiesc sa alegeti aceasta varianta 🙂

4 Comments

  • interesant..insa 6 ore pe zi de antrenament cu greutati mari nu credeti ca deja intram in sfera supraantrenamentului (desi eu nu cred ca exista supraantrenament) ?…+6 zile/ saptamana….prieteni…fara medicamentele potrivite pentru o recuperare rapida si metabolizare accelerata a nutrientilor este extrem de greu…nu va ascundeti dupa cires, ca stim (recunoscut de Arnold in persoana) ca in acea perioada se experimenta orice substanta astazi clasificata dopanta…
    Intrebati-va prietenii sau rudele care practica sporturi diverse ce inseamna 6 ore de antrenament, zi 6 zile/ saptamana

    • unde ai citit tu 6 ore pe zi de antrenament?mai citeste o data dar cu atentie si o sa vezi ca scrie 6 ore in totalul de 28 de zile,adica jumatate de ora pe zi,antrenament 3 zile pe saptamana.de ce nu sunteti atenti fratilor?

    • Marian, mai citeste inca odata cu atentie inainte sa iti dai cu parerea :

      Arnold s-a antrenat 6 zile pe saptamana, patru ore pe zi, 20 serii pe grupa musculara, deci 288 ore de munca in aceste 4 luni. Pe de alta parte, Casey s-a antrenat 3 zile pe saptamana, cate o jumatate de ora pe zi, in total 6 ore de antrenament in aceste 28 de zile.

  • Salut tuturor, Marian ai inteles gresit. Sunt 6 ore de antrenament pe luna,nu pe zi. Ce spui de stero este adevarat,dar uita-te prin toate salile sa vezi cati iau si nu au rezultate sau sunt minore fata de riscul asumat. Macar cei 2 din acest articol au avut rezultate remarcabile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate