Legendarul Danny Padilla, ucigasul de giganti

0
588

danny-padillaDaca faci o lista vizand culturisti de varf din ultimii 40 de ani, probabil ca vreo 12 nume pot fi incluse intr-o lista a legendelor sportului, Danny Padilla fiind, cu siguranta, unul dintre acestia.

Desi are doar 1,57 m, in competitii Danny Padilla avea atat de multa masa musculara asezata intr-un mod proportional, incat se ridica la inaltimea adversarilor „monstruosi”. Danny Padilla este unul dintre putinii culturisi din istorie care nu a avut grupe musculare mai putin dezvoltate sau „ramase in urma”. Incheieturile sale subtiri au facut muschii sa iasa si mai clar in evidenta.

Ratacit in drumul spre Noaptea Campionilor…

In 1975, a venit in California si a anuntat ca vrea sa castige titlul Mr. America. Ceilalti favoriti, precum Pete Grimfowski, de la categoria 90 kg, si Roger Callard, de la aceeasi categorie, i-au spus imediat cum l-au vazut ca nu se poate nici in ruptul capului sa reuseasca sa-i bata, dat fiind faptul ca Danny avea pe atunci doar 80 de kg. Dar la open, Padilla a fost declarat castigator. Dupa ce concursul s-a incheiat, era la dus cand a fost anuntat ca Roger Callard era suparat si ca a facut contestatie, iar arbitrii incepusera sa se indoiasca de decizia luata, asa ca voiau sa-i compare din nou.

Danny a trebuit sa iasa din dus, sa-si ia slipul si sa apara din nou pe scena alaturi de Roger. Si l-a batut din nou. Desi spalase tot bronzul de pe el, era in stare „naturala”, a reusit sa-l invinga. Se pare insa ca Roger a continuat sa-i spuna, de fiecare data cand se intalneau, ca el era, de fapt, castigatorul adevarat al trofeului.

Apoi, Danny a concurat la Noaptea Campionilor si a luat locul 3, dupa Robby Robinson si Mike Mentzer, in 1979. Acest „ucigas de giganti”, cum a fost poreclit, a castigat apoi numeroase concursuri, iar cea mai buna forma a vietii sale a avut-o la Mr. Olympia 1981, cand multi au considerat ca el merita sa castige, nu Franco Columbu.

Anul urmator, in 1982, a venit la New York pregatit sa castige Noaptea Campionilor. Dupa ce s-a cazat la hotel, a iesit in oras sa ia masa…si s-a ratacit pe drumul de intoarcere, pierzand inscrierea la concurs.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

Simtindu-se obosit, a luat o pauza de 8 ani, ocupandu-se de afacerile familiei, care detinea o pizzerie.

A revenit in 1990 la Noaptea Campionilor, unde a iesit pe locul 3, dupa Momo Benaziza si Dorian Yates.

„Au fost peste 40 de concurenti si am batut nume sonore, desi aveam 42 de ani”

In ’91, a semnat cu Vince Mc Mahon, care organiza lupte de chatc in SUA si voia o federatie noua in culturism. Padilla a concurat 2 ani pentru aceasta federatie, pe bani buni, dar in cele din urma federatia s-a desfiintat.

In ceea ce priveste antrenamentul, mergea pe formula: 15 serii pe grupa musculara, 3 exercitii a cate 5 serii fiecare.

„Cred ca acest fel de a te antrena este o „arta” pieduta din cauza influentei lui Arthur Jones si Mike Mentzer. Ei au teoretizat ca epuizarea musculara in timpul unei serii utilizeaza toate seriile musculare, dar nu au dovedit nicioadata asta. De altfel, i-am vazut pe Ray si Mike antrenandu-se toata vara lui  ̓81 si faceau 12 serii pe grupa musculara si antrenau fiecare grupa de 2 ori pe saptamana. L-am vazut pe Casey Viator facand 16 serii pe grupa musculara. Din cate am inteles, a facut antrenamentul cu serii putine doar pentru o scurta perioada in cantonamentul organizat de Arthur Jones. Cred ca au inceput cu aceste sistematizari si dandu-si seama ca nu este suficient, au marit numarul de serii.

Programul de antrenament al lui Danny Padilla

Ziua 1: spate si piept

Ziua 2: umeri si brate

Ziua 3: picioare si abdomen

Apoi se reia ciclul, eventual dupa o zi de pauza, in functie de oboseala acumulata. Padilla se antrena 4 pana la 6 zile pe saptamana.

Ziua 1: impins din orizontal 5×12, impins inclinat 5×12, fluturari 5×12, pullover 5×12, tractiuni la barbie 5×12, ramat din aplecat cu bara 5×12, tractiuni la scripete la ceafa 5×12, indreptari (maxim o data pe saptamana) 5×12.

Ziua 2: superset impins cu bara 5×12 cu fluturari laterale 5×12, fluturari din aplecat 5×12, ramat prin fata cu bara 5×12, flexii cu gantere 5×8,flexii cu bara 5×8, flexii la banca Scott 5×8, extensii din culcat cu bara 5×12, extensii din sezand, deasupra capului cu bara curba 5×12, extensii la scripete 5×12.

Ziua 3: extensii la aparat 5×12, genuflexiuni cu bara pe ceafa 5×12, presa inclinata 5×12, flexii la aparat 5×12, flexii pentru femural din stand in picioare la aparat 5×12, ridicari pe varfuri din stand in picioare la aparat 5×12, ridicari pe varfuri din sezand la aparat 5×15, magarul 5×15, ridicari de picioare sau de trunchi 5×20.

Inaintea unui concurs, Danny marea volumul antrenamentului la 20 de serii pe grupa musculara. In timpul saptamanilor 12 pana la a 7-a, numarand in jos pana la ziua concursului, lucra de 2 ori pe saptamana fiecare grupa musculara, iar din saptamana 6 pana la concurs antrena fiecare grupa de 3 ori pe saptamana.

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.