Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

E mai bine sa faci sport inainte sau dupa serviciu?

Persoanele matinale si “pasarile de noapte” sunt intr-un adevarat razboi dintotdeauna. Insa este o batalie pe care o putem incheia chiar acum: nu exista niciun moment perfect in zi in care sa te antrenezi. Totul tine de preferintele personale. Antrenamentele, fie ele dimineata, fie seara, ofera fiecare propriile avantaje. Astfel, fie ca iti place sa mergi la sala dimineata fie ca preferi sa o faci seara, te poti bucura totusi de beneficiile pe care le are de oferit fitness-ul.

Cel mai bun moment pentru antrenament este cel care functioneaza cel mai bine pentru tine. La fel ca orice rutina de exercitii, cea pe care o poti mentine in mod constant va fi intotdeauna optiunea ideala pentru tine.
Daca esti o persoana matinala, plina de energie si de viteza si esti genul care sare din pat si se arunca in echipament, atunci un antrenament dimineata va fi cu siguranta solutia ideala pentru tine, pentru ca ai dispozitia si nivelurile de energie necesare pentru a-l sustine.

Daca esti o pasare de noapte care prefera sa doarma pana la pranz, atunci e posibil sa nu ai energia necesara pentru a face un antrenament dimineata si iti va fi mai bine sa mergi la sala la finalul zilei de munca.
Trebuie sa tii cont si de programul tau. Te simti in mod regulat blocat la serviciu seara si iti anulezi mereu in ultimul moment ora de spinning? Daca da, atunci probabil ca ar fi mai bine sa faci un efort sa te antrenezi dimineata, cand ai mai putine lucruri care sa iti distraga atentia. Iata deci ca stilul de viata si considerentele personale conteaza foarte mult atunci cand alegi cel mai bun moment de antrenament pentru tine. Ideea este sa gasesti momentul potrivit care sa ofere corpului tau cea mai buna sansa de a functiona optim si de a mentine coerenta. Iata in cele ce urmeaza cateva aspecte care te vor ajuta sa decizi care este momentul cel mai potrivit pentru tine.

Antrenamentul dimineata. Argumente pro.

Unul dintre beneficiile antrenamentului dimineata, inainte ca majoritatea oamenilor sa se trezeasca, este ca nimeni si nimic nu iti poate distrage atentia. In general este mai usor sa te tii de antrenamentele facute dimineata, pur si simplu pentru ca vor fi mai putine lucruri care vor concura pentru atentia ta.
In plus, un antrenament dimineata devreme iti poate influenta in mod pozitiv tot restul zilei. Un studiu recent a constatat ca, atunci cand subiectii au mers pe banda timp de 30 de minute dimineata, acestia au raportat o atentie, concentrare si memorie mai bune pe parcursul zilei, precum si un proces decizional mai lin si mai eficient. De asemenea, dimineata ai toate sansele sa arzi mai multe grasimi si sa faci alegeri alimentare mai bune pe parcursul zilei. Un mic studiu din 2015 a urmarit modul in care corpul a ars grasimile atunci cand participantii s-au antrenat in diferite momente ale zilei. Studiul a constatat ca arderea grasimilor de-a lungul a 24 de ore (oxidare) a atins cel mai ridicat nivel dupa un antrenament facut dimineata, comparativ cu perioadele mai tarzii din zi.

Antrenamentul dimineata. Argumente contra.

Nu esti singura persoana matinala. Salile de sport se pot aglomera intre 6 si 8 dimineata, cand oamenii incearca sa includa in rutina lor un antrenament inainte de serviciu. S-ar putea sa fii nevoit sa astepti mai mult pentru a folosi anumite aparate sau sa ai mai multe dificultati sa intri la clasele tale preferate de fitness. De asemenea, daca esti genul de persoana care isi pune alarma pe snooze din 5 in 5 minute, exista riscul sa sari peste antrenamente daca te straduiesti sa le planifici dimineata. Sa te fortezi intr-o rutina care nu este placuta pentru tine inseamna si ca va fi mai putin probabil sa o mentii pe termen lung.

Antrenamentul dupa serviciu. Argumente pro.

Desi poate parea ca antrenamentele dimineata au un avantaj, exista totusi multe avantaje si pentru antrenamentele pe care le faci in alte momente ale zilei, iar asta include si seara, dupa serviciu. Daca nu te fortezi sa te antrenezi dimineata, poti avea o zi mai usoara.
Daca esti o “pasare de noapte”, acest lucru poate fi deosebit de benefic, pentru ca vei tine cont de ceasul organismului tau si nu vei lucra impotriva lui. De asemenea, vei avea o zi mai buna si mai productiva, pentru ca te vei simti mai alert si mai putin lent decat daca te-ai fi fortat sa te trezesti la o ora cu care nu esti obisnuit.

Cel mai bun antrenament este cel pe care il poti mentine pe termen lung. Daca simti ca ai mai multa consecventa cand te antrenezi seara, atunci nu schimba lucrurile. Un studiu din 2019, publicat in jurnalul Obesity, a comparat persoanele care fac sport dimineata si seara pentru a vedea cine a avut rezultate mai bune cu privire la mentinerea greutatii pierdute anterior. Iar rezultatele au aratat ca momentul din zi in care s-au antrenat nu a avut nicio importanta! Aproape 52% dintre subiectii studiului care si-au mentinut cu succes pierderea in greutate s-au antrenat seara. Singurul lucru care a contat a fost mentinerea coerentei cu privire la momentul antrenamentului.

Antrenamentul dupa serviciu. Argumente contra.

Un antrenament bun poate face minuni pentru starea ta de spirit dupa o zi lunga si stresanta, insa presiunile cercului social – intalnirea cu prietenii pentru un pahar, sau pur si simplu placerea vinovata de a sta pe canapea pe Netflix – te pot face sa renunti mai usor la un antrenament seara, in favoarea altor activitati mai tentante care te scapa de stres.
In plus, zilele lungi de lucru sau e-mailurile primite seara tarziu de la sefi te pot impiedica sa ajungi la antrenament sau te pot face sa il amani pana cand nu mai ajungi deloc.
De asemenea, trebuie sa tii seama de obiceiurile tale de somn. Unele antrenamente de seara iti pot aduce atat de multa energie, incat e posibil sa adormi mai greu.

4 exercitii pentru dupa serviciu

Alergarea

O alergare dupa serviciu nu este doar o modalitate buna de a fi mai activ din punct de vedere fizic, ci iti ofera si sansa de a te elibera de stres. Poti alerga fie pe banda, fie in aer liber daca iti permite vremea. Pentru a incepe nu vei avea nevoie decat de o pereche buna de incaltaminte de alergare, o bustiera sport pentru sustinere maxima si playerul muzical si o pereche de casti, pentru a te antrena in ritmul melodiilor tale preferate.
Alergarea este ideala, mai ales daca esti in cautarea unui antrenament bun care te poate ajuta sa slabesti, iar dintre toate exercitiile cardio alergarea s-a dovedit a arde cele mai multe calorii. Alergarea are, de asemenea, beneficii anti-imbatranire, stimuleaza sanatatea cardiovasculara si te protejeaza de pierderea osoasa. Daca ai mai incercat pana acum sa alergi, probabil stii deja ca ofera si o serie de beneficii psihologice. Acest tip de exercitiu te ajuta sa gestionezi stresul si iti sporeste increderea.

Mersul in ritm alert

Daca esti in cautarea unui antrenament simplu si usor pe care il poti face dupa serviciu, atunci mersul in ritm alert poate fi exercitiul ideal pentru tine. Mersul pe jos este un exercitiu cu impact redus, ceea ce il face potrivit pentru persoanele supraponderale, pentru femei insarcinate, sau pentru cei care sufera de orice durere cronica ce ii impiedica sa faca exercitii mai intense. D
aca vrei sa te apuci sustinut de mers pe jos in ritm alert, investeste intr-o pereche buna de incaltaminte pentru mers, pentru ca acesta este singurul echipament de care vei avea nevoie. Asigura-te ca pantofii tai de mers ofera mult suport pentru bolta plantara si ca sunt fabricati din material durabil. Dupa munca, te poti schimba pur si simplu in haine confortabile, sa iti pui incaltamintea de mers si sa iesi la o plimbare rapida.
Mersul pe jos in mod regulat contribuie la scaderea riscului de boli cardiovasculare si a riscului de cancer de san.

Antrenamentul de forta

Daca exista o sala de sport in apropierea biroului tau, iti recomandam sa iti faci abonament la aceasta. In acest mod vei putea face in mod regulat antrenamente de forta dupa serviciu. Poate cea mai comuna idee preconceputa despre antrenamentul de forta este ca te va face sa iti dezvolti niste muschi disproportionati, mai ales daca ne referim la femei. Nimic mai fals! Femeilor le lipseste cantitatea de testosteron necesara pentru a creste masa musculara prin antrenament de forta. Iar daca scopul tau nu este doar sa slabesti, ci si sa oferi corpului tau un aspect tonifiat, atunci va trebui sa faci si antrenament de forta alaturi de exercitii cardio.

Yoga

O alta idee buna este sa te inscrii la un curs de yoga dupa orele de lucru. Yoga este un alt exercitiu cu impact redus pe care il poti incerca daca vrei sa-ti tonifiezi corpul. Deoarece implica miscari lente si blande, yoga necesita si mai putin efort din partea ta. Datorita accentului pe care il pune pe meditatie, yoga te ajuta si sa obtii pacea interioara si relaxarea, atat de necesare dupa o zi stresanta la serviciu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate