Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Antebrate mici? Fa-le imense!

antebrate-23Unii oameni au o dezvoltare incredibila a antebratelor si nici macar nu merg la sala. Poti vedea chiar tu, pe strada, destui tipi cu o structura osoasa mare, puternica. Multi dintre acestia presteaza munca manuala si afiseaza niste brate mari care i-ar face pe multi culturisti invidiosi.

Punctul de inceput si, de altfel, cel mai important pentru a avea brate incredibile este geneticul. Daca ai brate lungi si muschi scurti, ai mult mai putin potential de crestere decat unul cu brate scurte si muschi lungi. Muschii lungi sunt ideali pentru o dezvoltare impresionanta, nu numai pentru antebrate, ci pentru orice grupa musculara.

Exercitii pentru antebrate mici – flexiile!

antebrate-exercitii

Cele doua oase mari ale antebratului sunt ulna si radiusul. Muschii bratului care flexeaza antebratul sunt bicepsul, brahialul si brahioradialul. Ultimul este mai mult un muschi al antebratului, mare parte din el fiind situat pe acesta. Muschii bratului care fac extensia antebratului sunt tricepsul si anconeus, cel din urma fiind un muschi mic situat langa cot. Muschii antebratului sunt mult mai multi, dispusi intr-o retea mai complexa. Cei de pe partea palmei sunt in numar de 8, situati pe trei nivele si sunt implicati in flexia pumnului si degetelor. Cei de pe partea posterioara sunt 10, dispusi pe doua nivele si sunt implicati, de asemenea, in extensia pumnului si degetelor.
Flexiile cu bara sau cu gantere implica si flexia muschilor antebratului, precum si pe cei ai pumnului. De asemenea, si flexorii degetelor sunt implicati, altfel ne-ar scapa bara din mana.

Diferite tipuri de flexii implica in mod diferit flexorii. De exemplu, flexiile hammer, cu palmele privindu-se una pe cealalta, nu implica supinarea pumnului, dar implica, intr-o oarecare masura, bicepsul. Cea mai mare parte a miscarii este insa suportata de brahial si brahioradial. Flexiile cu bara sau cu gantere, cu priza pronatie, lucreaza foarte bine muschii extensori ai antebratului, precum si brahialul si brahioradialul.

Culturistii profesionisti sunt inzestrati cu un genetic fantastic, unii dintre ei dotati per ansamblu, altii doar extraordinari la anumite grupe musculare. Chiar daca nu au facut miscari de izolare specifice pentru antebrate, acestia au reusit sa dezvolte niste brate imense, lucrandu-le indirect, prin exercitii grele ca indreptarile, tractiunile la barbie, flexiile sau ramaturile, fara a folosi chingi. Acesta este primul pas catre obtinerea antebratelor imense: renuntarea la chingi!

Vad o gramada de incepatori, intermediari sau chiar avansati care lucreaza „specific” antebratele cu exercitii de izolare precum flexia si extensia pumnului. Cele doua exercitii sunt, in opinia mea, o prostie si nu au ce cauta in antrenament. Orice exercitiu cere o amplitudine cat mai mare a miscarii, iar cand faci flexia sau extensia pumnului, in punctele de intindere maxima, forta este foarte mica, ligamentele si tendoanele degetelor si a pumnului sunt intinse prea mult, iar tu vei simti o durere mare la incheieturi, mai ales cand greutatea este considerabila. Si atunci cand dai click-uri prea multe tinand mouse-ul, simti o durere, dar cand adaugi greutate?!

Daca totusi nu te-am convins sa scoti aceste exercitii din program, macar executa-le astfel: alege o greutate mare si fa flexia/extensia la o amplitudine minima. Punctul de start sa fie cand incheietura pumnului este dreapta, iar cel de amplitudine maxima sa fie cu 30 de grade mai sus, deci o treime din maximum. Atat!

Sfat pentru incepatorii cu antebrate mici

Daca esti incepator, atunci nu pierde timp pentru a afla precis care exercitiu de flexii actioneaza pe fiecare muschi al antebratului, mai bine concentreaza-te pe antrenamentul intregului corp. NU vei putea sa construiesti brate si antebrate mari daca nu acorzi atentie celorlalte grupe mari precum picioarele, spatele sau pieptul. Cand vei creste cu 10-20% la greutatile de la genuflexiuni, indreptari sau impins de la piept, sigur vei creste si la brate si antebrate, fara sa faci nimic special.

dupa Ironman

2 Comments

  • Nu inteleg de ce atata ura impotriva chingilor.Cine a facut un antr.pt.spate cu si fara chingi,a sesizat imediat diferenta.In special daca ai antebrate slabe,greutatea si numarul de rep.cu care lucrezi muschi atat de mari si de puternici vor fi drastic limitate.Practic fara chingi nu vei lucra niciodata cu cat poate lucra dorsalul ci cu cat pot sustine antebratele.Evident nu e cazul sa folosesti chingile la toate seriile si la toate ex.,dar nu exista profesionist care sa nu fi folosit chingi.In cazul antebratelor si al gambelor suntem la dispozitia geneticii si indiferent ce si cum ai face nu vei putea niciodata sa le faci masive.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate