Cele mai importante vitamine pentru crestere musculara si recuperare

vitamine pentru crestere musculara

O data incheiat antrenamentul, la nivel celular are loc recuperarea si cresterea musculara. Din acest motiv, este esential sa stii ca sinteza celulara si refacerea tesuturilor depind de o varietate de vitamine de minerale si care sunt cele mai importante dintre ele.

Vitamine pentru crestere musculara si recuperare – esentiale oricarui culturist

Desi, de cele mai multe ori, aceste vitamine se regasesc intr-o dieta echilibrata, practicantii de fitness si culturism se pot confrunta cu diferite deficite de vitamine, care pot ingreuna cresterea musculara si recuperarea eficienta dupa antrenamente. Mai jos ai o lista cu cele mai importante vitamine pentru crestere musculara si recuperare, a caror doza zilnica recomandata ar trebui respectata cu strictete:

1. Vitamina A

vitamine pentru crestere musculara

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

Vitamina A este cunoscuta mai ales pentru efectele benefice asupra vederii (ajuta la producerea pigmentilor din retina). Din nefericire, restul beneficiilor sunt adesea ignorate. Pentru atleti si culturisti, vitamina A este esentiala. Ea sprijina sinteza proteinelor, proces vital cresterii musculare.

Un aspect foarte important de retinut este acela ca nivelul de vitamina A din organism scade pe masura ce sinteza proteinelor creste. Acest lucru are loc din cauza faptului ca vitamina A este necesara in descompunerea proteinelor in timpul procesului de refacere a muschilor.

Daca inca nu te-am convins, afla ca vitamina A are un impact major asupra testosteronului, cel mai puternic hormon al corpului pentru dezvoltarea musculaturii.

Alimentele cu cel mai mare continut de vitamina A sunt: cartofii dulci (gatiti), morcovii (gatiti), kale, laptucilecaisele uscate, pepenele galben, ardeiul rosu.

2. Vitamina D

vitamine pentru crestere musculara

Fara indoiala, vitamina D este cea mai importanta pentru cresterea musculara si recuperare. Deoarece este produsa o data cu expunerea pielii la soare si exista o categorie destul de restransa de alimente care o contin, deficitul de vitamina D este frecvent intalnit.

Studiile au demonstrat ca un nivel optim de vitamina D este asociat cu forta si performanta muschilor sporite. De asemenea, ea este vitala in procesul de absorbtie si fixare a calciului si fosforului. Aceste doua minerale sunt necesare contractiilor si functiilor musculare, precum si fortificarii oaselor.

Vitamina D este si ea deosebit de importanta in productia de testosteron. Unele studii au demonstrat ca suplimentele cu vitamina D pot creste semnificativ forta exploziva la adulti, in timpul antrenamentelor.

Sursa principala de vitamina D este soarele si unele alimente, cum ar fi: ouale, somonul, icrele, ficatul, ciupercile, tofu.

3. Vitamina C

vitamine pentru crestere musculara

Vitamina C este un antioxidant care protejeaza celulele musculare de actiunea radicalilor liberi. De asemenea, sprijina formarea testosteronului, precum si a altor hormoni anabolici.

Vitamina C promoveaza formarea colagenului, care protejeaza muschii si oasele. Drept urmare, incheieturile vor dezvolta rezistenta la greutati mai mari, iar sansele de accidentari vor fi diminuate.

Studiile arata ca vitamina C ar putea avea efecte potentiale importante in reducerea durerilor si inflamatiilor care survin in urma antrenamentelor. Intr-unul dintre acest studii 400mg de vitamina C zilnic au redus durerile si inflamatiile si au grabit recuperarea dupa antrenamentele solicitante.

Alimente foarte bogate in vitamina C sunt broccoli, rosiile, citricele etc.

4. Vitamina E

vitamine pentru crestere musculara

Vitamina E este un antioxidanti foarte puternic care protejeaza integritatea celulelor corpului. In timpul antrenamentelor intense, se produc radicali liberi in organism, produsi toxici ai respiratiei celulare. Pe masura ce acesti radicali liberi sunt acumulati, toxicitatea corpului creste. Acest lucru va duce la performante scazute, dezvoltare musculara si recuperare mai lenta, precum si imunitate slabita. Vitamina E ataca acesti radicali liberi si sprijina eliminarea lor din organism. Rezultatul va fi mai putin stres oxidativ si o deterioarare mai mica a tesuturilor musculare.

Printre alimentele bogate in vitamina E se numara nucile (in special migdale), semintele de floarea soarelui, avocado, pestele etc.

5. Vitamina B (B6, folati si B12)

Vitamina B6, B12 si folatii sunt cele mai importante din complexul de Vitamina B atunci cand vine vorba de crestere si recuperare musculara.

Ambele vitamine, B6 si B12, joaca un rol esential in metabolismul proteinelor. De fapt, studiile au demonstrat ca cu cat este mai mare consumul de proteina, cu atat mai multa vitamina B6 este necesara pentru a sprijini metabolismul in procesarea ei.

De asemenea, vitamina B6 este necesara pentru a sprijini absorbtia vitaminei B12. Impreuna, ele sunt vitale pentru productia de celule rosii si celule ale sistemului imunitar. Ambele aceste efecte sprijina cresterea si recuperarea musculara. Administrarea de acid folic, in combinatie cu vitaminele B6 si B12, imbunatateste productia de oxid nitric. Acesta, la randul lui, va contribui la imbunatatirea circulatiei sanguine si furnizarea nutrientilor necesari functionarii muschilor.

Alimente bogate in vitamina B6 sunt pestele, fisticul, semintele de floarea soarelui, carnea de curcan sau pui.

In ceea ce priveste vitamina B12, ea se gaseste in cantitati mari in carnea de curcan, ouale, scoicile.

Unele dintre cele mai bogate alimente in vitamina B9 sau folati sunt fasolea, spanacul, lintea, avocado, sparanghel.

Sursa: https://www.muscleandstrength.com

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ