Coloana vertebrala

0
3601

Coloana vertebrala si riscul accidentarilor

Precum o casa, corpul uman este construit pe o fundatie. Din punct de vedere anatomic, fundatia corpului este alcatuita din numeroase componente, oasele, legate intre ele formand scheletul uman. Aranjamentul oaselor formeaza unghiuri, arce si curbe, dispuse in asa fel incat sa asigure o optima stabilitate si functionalitate. Cand te antrenezi, stresezi fundatia, dar, stiind cum functioneaza aceasta precum si limitarile ei, te poate ajuta sa nu te accidentezi.
Sunt multe componente care alcatuiesc fundatia copului, sistem scheletic, iar dintre acestea, coloana vertebrala este cea mai importanta. si, din pacate, accidentari la nivelul coloanei sunt foarte frecvente printre culturisti.

Coloana vertebrala – cum o protejam la antrenamente

Coloana vertebrala are in mod normal si natural o forma de S (vezi desen), ceea ce-i asigura stabilitate, mobilitate si functionalitate optime. Cand facem antrenamente de forta, precum cele in sala de forta, mentinerea unei posturi a corpului, astfel incat coloana sa pastreze forma naturala de S, ne poate feri de plasarea de stres periculos asupra coloanei, nervilor spinali, discurilor vertebrale sau musculaturii spatelui.
O greseala comuna printre culturisti este ca pun stres aiurea pe partea cervicala a coloanei, zona gatului, prin ridicarea/smucirea exagerata a barbiei in timpul unor exercitii. La genuflexiuni, indreptari, ramat, impins cu bara in fata pentru umeri, greseala consta in hiperextensia gatului spre spate cand subiectul priveste in sus si spre spate. Desi privind direct in fata sau putin in sus este considerat acceptabil, o extensie exagerata a gatului poate comprima vertebrele si intinde musculatura din partea posterioara a gatului, din zona cervicala.
Invers, o smucitura excesiva a capului in jos prin aducerea barbiei spre piept, poate, de asemenea, sa conduca la stres inutil in zona cervicala. Tractiunile la ceafa, impinsul de la ceafa pentru umeri, ridicarile de umeri pentru trapez sunt exercitii unde capul este aplecat in fata. Flexand capul exagerat la astfel de miscari cauzeaza stres pe vertebrele din regiunea cervicala si musculatura anterioara a gatului.
O alta greseala comuna este pierderea posturii naturale a coloanei in zona lombara la ridicari. Aceasta poate aparea la exercitii precum genuflexiunile, indreptarile, ramatul din aplecat cu haltera sau gantere. Eroarea apare datorita unei posturi proaste la start, lipsa flexibilitatii sau lipsa fortei abdominalilor inferiori si a lombarilor. Astfel, coloana isi pierde forma de S, devenind plata sau, mai rau, rotunda (cocosata). Stresul pe vertebrele din zona lombara creste periculos de mult, ducand in mod frecvent la hernii lombare.
Data viitoare cand te antrenezi, fii constient la mecanica corpului, a posturii coloanei. Problemele in zona lombara si cervicala iti pot afecta tot restul vietii. Prin urmare, controleaza-ti tot timpul postura in timpul efortului si nu exagera cu greutatile!

Alexandru Bolborici
dupa Muscle Mag

 

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.