Cum te recuperezi dupa o intindere musculara?

0
68

O intindere musculara apare atunci cand un muschi sau un tendon este suprasolicitat sau chiar rupt. Intinderile musculare pot aparea fara avertisment si afecteaza persoane de toate varstele si nivelurile de fitness. Afla mai jos tot ce trebuie sa stii despre o intindere musculara si despre cum poti gestiona aceasta problema.

Ce este o intindere musculara?

Intinderea musculara reprezinta suprasolicitarea si intinderea excesiva a unui muschi sau ruperea unor fibre musculare.
Majoritatea intinderilor apar din doua motive: fie muschiul a fost intins dincolo de limite, fie a fost fortat sa se contracte prea intens. In cazurile usoare, numai cateva fibre musculare sunt intinse sau rupte, iar muschiul ramane intact si puternic. In cazurile grave, insa, muschiul intins poate fi rupt si incapabil sa functioneze in mod adecvat.
Pentru a simplifica diagnosticarea si tratamentul, medicii clasifica adesea intinderile musculare pe trei grade, in functie de severitatea afectarii fibrei musculare.
Intinderile de gradul I. In cazul acestei intinderi usoare, numai cateva fibre sunt intinse sau rupte. Desi muschiul afectat este sensibil si dureros, forta sa este normala.
Intindere de gradul II. Aceasta este o intindere moderata, cu un numar mai mare de fibre afectate si o durere si sensibilitate musculare mai grave. Exista, de asemenea, o umflare usoara, o lipsa observabila de forta si uneori o vanataie.
Intindere de gradul III. Aceasta intindere rupe muschiul in intregime, fiind insotita in general si de un pocnet, pentru ca muschiul se separa in doua parti distincte sau se indeparteaza de tendon. Intinderile de gradul III sunt intinderi grave, ce cauzeaza pierderea completa a functiei muschiului, precum si o durere considerabila, umflare, sensibilitate si decolorare. Pentru ca intinderile de gradul III cauzeaza in general o intrerupere brusca in rutina normala a muschiului, poate exista o fisura sub piele in zona in care bucatile de muschi s-au departat.
Desi riscul de intindere musculara este extrem de mare in timpul activitatilor sportive, iti poti intinde un muschi si ridicand un pachet greu sau coborand de pe o treapta.
Aproape toate tipurile de activitate sportiva au un risc de intindere musculara, dar aceste leziuni au tendinta sa apara mai des la sporturile ce implica un contact si in sporturile care impun porniri rapide de pe loc, asa cum sunt baschetul si tenisul.
Daca ti se pare ca te poti confrunta cu o intindere musculara, mergi intotdeauna la un medic, pentru a avea parte de un diagnostic adecvat.
Daca resimti doar un disconfort usor, e posibil sa poti trata si acasa intinderea musculara. Insa e bine totusi sa stai de vorba cu un medic daca mai resimti dureri si dupa 24 de ore de tratament la domiciliu. Iata cum recunosti o intindere musculara.

Semnele si simptomele unei intinderi musculare

Intinderile musculare apar cel mai frecvent la nivelul muschilor ischio-gambieri (muschii hamstrings), ai zonei lombare, ai umerilor si gatului. Printre simptomele unei intinderi musculare se numara si:
– Vanatai, umflaturi sau roseata la locul leziunii
– Dificultate la utilizarea muschiului afectat
– Slabiciune musculara
– Dureri musculare si sensibilitate, mai ales dupa o activitate ce intinde sau contracta violent muschiul
– Durere cand muschiul este in repaus
– Crampe musculare sau spasm
– Fie o scadere a fortei musculare, fie – la intinderile de gradul III – o pierdere completa a functiei musculare
– Un pocnet la nivelul muschiului in momentul accidentarii
– O fisura, nisa, adancitura sau alt defect in conturul normal al muschiului (la intinderile de gradul III)

Care sunt cauzele intinderilor musculare?

Intinderile musculare pot fi cauzate de:
– Ridicarea unui obiect prea greu
– Ridicarea incorecta a greutatilor
– Lipsa incalzirii inainte de antrenament sau a stretchingului dupa antrenament
– Folosirea excesiva a unui muschi
– Pozitia sau postura defectuoasa

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

Cum se diagnosticheaza o intindere musculara?

Medicul va dori sa stie ce tip de activitate ti-a declansat durerea la nivelul muschiului si daca a existat un pocnet in momentul accidentarii. El iti va pune intrebari cu privire la simptomele pe care le ai, in special despre scaderea fortei musculare sau orice dificultati de miscare.
Alte intrebari se vor referi la o eventuala febra recenta, scadere in greutate, amorteala a picioarelor, probleme urinare sau ale vezicii urinare sau alte simptome ce pot indica o problema medicala mai severa.
Dupa notarea simptomelor si a antecedentelor medicale, medicul te va examina, verificand sensibilitatea musculara, eventuale spasme, slabiciune si limitarea miscarii musculare. Daca acest examen indica o intindere musculara usoara sau moderata, e posibil sa nu ai nevoie de teste suplimentare. Insa daca diagnosticul nu poate fi cert, iti vor fi necesare o radiografie sau un RMN.
Daca ai dureri de spate, medicul poate solicita teste suplimentare pentru a verifica alte cauze ale simptomelor, cum ar fi o infectie a tractului urinar sau o problema ce implica vertebrele (coloana vertebrala), discurile vertebrale, canalul spinal sau maduva spinarii.

Cum se poate trata o intindere musculara?

Dupa confirmarea diagnosticului, o intindere musculara este gestionata in general cu antiinflamatoare, relaxante musculare si terapie fizica targetata. Padurile sau pernele electrice s-au dovedit si ele a fi benefice.
Medicul iti poate recomanda urmatoarele tratamente la domiciliu:
– Odihna. Odihneste muschiul cateva zile, sau pana cand medicul tau iti da acordul sa il folosesti in mod normal. Daca ai suferit o intindere musculara minora, ar trebui sa poti face o miscare usoara dupa doua zile.
– Gheata. Aplica gheata pe zona afectata timp de 20 de minute in fiecare ora, in afara orelor de somn. Gheata poate ajuta la reducerea inflamatiei. Nu aplica niciodata gheata direct pe piele, ci infasoara pachetul de gheata intr-un prosop.
– Compresie. Infasurarea muschiului cu un bandaj elastic poate ajuta la reducerea umflaturii. Evita sa-l infasori prea strans, pentru ca sangele nu va circula suficient la nivelul muschilor.
– Elevatie. Ridica muschiul afectat, pentru a reduce umflarea.
– Medicatie. Medicul iti poate recomanda un medicament antiinflamator nesteroidian, cum ar fi ibuprofenul, pentru a reduce durerea si umflarea. Daca ai o intindere dureroasa a spatelui, care nu cedeaza la anti-inflamatoare nesteroidiene sau acetaminofen (Tylenol), medicamentele pentru durere pe baza de reteta sau relaxantele musculare pot fi o optiune mai buna.
– Caldura. Foloseste comprese calde sau paduri cu caldura de cateva ori pe zi, dupa trei zile. Nu aplica niciodata sursa de caldura direct pe pielea goala, ci infasurata intr-un prosop.
– Consult de specialitate. Daca ai o intindere severa de gradul II sau gradul III, medicul te poate trimite la un specialist ortoped. In functie de severitatea si localizarea intinderii, medicul ortoped poate imobiliza muschiul vatamat intr-un ghips, timp de cateva saptamani, sau poate interveni chirurgical.

Durata tratamentului in cazul unei intinderi

Perioada de refacere in cazul unei intinderi musculare depinde de localizarea si gravitatea leziunii.
Simptomele unei intinderi usoare a spatelui se atenueaza de obicei in decurs de 1-2 saptamani si dispar in 4-6 saptamani.
La nivelul picioarelor, intinderile usoare sau moderate pot necesita 8-10 saptamani pentru vindecare. Simptomele unei intinderi severe (gradul III) pot persista pana cand muschiul rupt se vindeca sau este reparat chirurgical.
Dupa o interventie chirurgicala pentru repararea unei intinderi de gradul III, majoritatea oamenilor isi redobandesc functia musculara normala dupa cateva luni de reabilitare.

Cum previi intinderile musculare?

– Forma corecta. Intinderile musculare pot fi prevenite prin utilizarea tehnicii adecvate atunci cand ridici sau cari diverse obiecte sau cand te antrenezi la sala. Poti suferi o intindere musculara la sala din cauza formei necorespunzatoare in timpul exercitiilor sau ridicand ceva greu si uitand sa indoi genunchii.
– Incalzire si stretching. De asemenea, nu uita de incalzire inainte de a face exercitii fizice si nici de stretching dupa antrenament, sau chiar zilnic.
– Urmeaza un program de exercitii care vizeaza intinderea si intarirea muschilor.
– Creste treptat intensitatea programului de antrenament. Nu te forta niciodata prea tare sau prea devreme.
– Mentine o greutate corporala sanatoasa. Obezitatea poate pune un stres suplimentar asupra muschilor, mai ales cei ai picioarelor si spatelui.

Cand sa mergi la medic?

Pentru ca, asa cum aratam mai sus, acest tip de leziuni pot avea grade diferite de severitate, suna sau mergi imediat la medic daca ai urmatoarele simptome:

– Auzi sau simti un pocnet in muschi in momentul ranirii.
– Pielea este rupta la locul accidentarii.
– Resimti durere severa, umflare sau decolorare la nivelul muschiului afectat.
– Muschiul ranit este in mod evident slabit sau are dificultati de miscare in comparatie cu acelasi muschi de pe partea opusa a corpului.
– Ai simptome musculare usoare, ce nu se amelioreaza dupa 48 de ore.
– Ai dureri severe de spate care te impiedica sa faci activitatile zilnice normale sau resimti dureri usoare de spate care se agraveaza dupa cateva zile.
– Iei tratament pentru o intindere in zona spatelui, iar simptomele nu se amelioreaza in doua saptamani.
– Ai dureri de spate insotite de oricare dintre urmatoarele simptome, care pot semnala o problema medicala mai grava decat o intindere usoara a muschilor spatelui:
• Febra sau frisoane
• Durere sau senzatie de arsura la urinare
• Slabiciune brusca, amorteala sau furnicaturi la un picior
• Amorteala in zona inghinala sau in zona rectului
• Dificultate in controlul functiei vezicii urinare sau a intestinului

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.