Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Fluturari la scripeti pentru deltoizii posteriori

deltoizi-posterioriDeltoizii posteriori, muschi greu de dezvoltat

Fiind muschi extrem de mici, practic cateva fibre care pot fi usor hipertrofiate, muschii deltoizi sunt foarte greu de dezvoltat. De asemenea, acestia sunt greu de localizat deoarece muschii mai mari, precum trapezul, au tendinta sa preia efortul cand greutatile folosite devin semnificative. In plus, nu este un muschi de simtit in timpul efortului, deci

este greu sa te concentrezi asupra lui.

Ceea ce este important la deltoizii posteriori este dezvoltarea unui echilibru in partea din spate si din fata, nu doar din motive estetice, dar si pentru a proteja incheietura umarului in timpul exercitiilor grele.

Antrenament pentru deltoizii posteriori

Cei mai multi cred ca ganterele sunt superioare aparatelor sau scripetilor pentru pentru dezvoltarea muschilor deltoizi, dar nu la fel stau lucrurile si in cazul deltoizilor posteriori.

Daca aveti dificultati in dezvoltarea masivitatii deltoizilor superiori cu ajutorul fluturarilor cu gantere din aplecat, atunci acest lucru este datorat urmatoarelor motive:

1. Nu exista o intindere suficienta a muschiului in partea de jos. Cu alte cuvinte, cursa miscarii este limitata sever. De fapt, nu exista efort in partea de jos a exercitiului.

2. Lipsa unei intinderi efective – contractia nu este la fel de puternica, ca in cazul unei intinderi maximale.

3. Cu cat ridici mai mult ganterele, cu atat mai dificil devine exercitiul. Deltiodul posterior devine progresiv mai slab (ca forta) pe masura ce se contracta.

Pentru a lucra corect, trebuie sa opresti pentru o secunda miscarea in pozitia de sus, in acest fel fiind fortat sa reduci greutatea folosita. Astfel, greutatea va fi prea mica pentru cea mai mare parte a repetarii, devenind semnificativa doar in partea cea mai de sus a ei. Se poate observa de ce aceasta nu va fi suficienta pentru cresterea deltoizilor posteriori. Tocmai din aceasta cauza, multi culturisti sufera de o dezvoltare insuficienta a deltoidului. Exista o serie de aparate la care poti lucra pentru a rezolva aceasta problema:

Aparat special pentru deltoizii superiori sau scripeti. Scripetii cu cabluri pot fi superiori unui aparat deoarece asigura o mai mare cursa a miscarii in pozitia in care muschiul este intins.

Exercitii la scripeti cu cabluri: din picioare, din aplecat, din sezand sau din culcat. Pozitia din „culcat” nu este cea mai buna deoarece poti avea probleme de respiratie , iar zona lombara este solicitata fara rost, atat in cazul lucrului cu gantere, cat si in cazul lucrului cu scripeti.

Culturistii ingusti in umeri au tendinta sa efectueze exercitii pentru deltoizii posteriori folosind mai degraba trapezul, decat muschiul „tinta”. Pentru a evita aceasta tendinta, incearca sa lucrezi doar cu cate o mana o data si sa faci mai multe repetari.

dupa Ironman

2 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate