Dieta rapida: ce sa mananci daca esti incepator la sala

1
8979

Te-ai decis sa adopti un stil de viata sanatos si sa faci sport? Te deruteaza termenii specifici, nu intelegi diferentele dintre carbohidrati si proteina, nu stii ce sunt aminoacizii si ce ar trebui, de fapt, sa mananci, pentru a-ti completa cu succes antrenamentele si sa obtii rezultatele dorite? Nu-ti face griji, cu totii am fost in punctul acesta. Tocmai de aceea, pentru a-ti intinde o mana de ajutor pentru inceput, am pregatit pentru tine cateva sfaturi si o dieta rapida, numai buna de tinut la inceput, pana cand vei putea sa iti creezi propriile obieciuri alimentare si de antrenament, cat mai personalizate si eficiente pentru tine.

Ce sunt proteinele si de ce trebuie sa le consum cand ma antrenez?

Despre proteine si rolul lor am mai vorbit aici. Iata care este necesarul de proteine zilnic si cum este bine sa administram aceste substante pentru un randament si o sanatate cat mai bune.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

Pete Bommarito, specialist in bodybuilding & fitness, spune ca „factorul decisiv in consumul de proteine nu este neaparat cantitatea, ci momentul consumului”. Majoritatea incepatorilor stiu ca atunci cand se apuca de antrenamente, trebuie sa consume proteine zilnic. Ei bine, acesta este un mit des vehiculat, din cauza caruia multi consuma proteine fara a se informa in prealabil, cand, cum si cat este necesar sa consumam pentru a fi la nivelul optim. Asadar, sa ne concentram pe „cand?”.

Regula de aur este simpla: proteinele se consuma imediat DUPA antrenament. Dupa ce termini antrenamentul, este indicat sa consumi un shake proteic cu proteina din zer, care este usor de digerta pentru organism, si care iti va reface energia, iti va ajuta muschii sa se regenereze si, in timp, sa creasca.

De ce trebuie sa am grija la consumul de carbohidrati?

Ai auzit peste tot de carbohidrati. Cei care vor sa slabeasca, se feresc de ei. Cei care vor sa isi creasca masa musculara, consuma foarte multi. Ei bine, carbohidratii sunt de mai multe tipuri si se consuma dupa anumite reguli, iar despre asta am vorbit, deja, aici.

Practic, carbohidratii sunt sursa de energie preferata pentru corpul nostru. Asadar, atunci cand il solicitam cu greutati si antrenamente in sala de forta, trebuie sa suplimentam consumul de carbohidrati, pentru a avea suficienta energie. Cu toate acestea, carbohidratii sunt si cei care, consumati neglijenti, duc la acumularea de kilograme in plus, kilograme care se depun sub forma de tesut adipos, si nu de muschi.

dieta rapida

Ce sa mananci intr-o zi cu antrenament:

Dimineata: 

  • o jumatate de cana de albusuri de oua + 2 oua intregi fierte;
  • o cana de fulgi de ovaz cu fructe proaspete (la alegere);
  • un sfert de avocado;

Gustare: un mar (taiat) cu unt de arahide (sau un topping bogat in proteine, la alegere);

Pranz: 

  • 180-220 de grame de piept de pui;
  • salata verde cu ulei de masine sau otet balsamic (sau fructe proaspete la alegere);
  • un cartof dulce (fiert/copt);

Bautura pre-antrenament: un shake proteic care sa contina un mix de creatina si aminoacizi;

Bautura post-antrenament: un shake proteic din 200 de grame de lapte degresat cu o lingura de pudra cu proteina din zer;

Cina: 

  • 220 de grame de somon;
  • o cana de orez brun;
  • salata verde cu dressing de ulei de masline sau otet balsamic;

Gustare de seara: shake proteic cu 20 de grame de zer sau pudra cu concentrat proteic din cazeinat de sodiu.

Ce sa mananci intr-o zi libera: 

Dimineata: 

  • o jumatate de cana de albusuri de oua + 2 oua intregi fierte;
  • o cana de fulgi de ovaz cu fructe proaspete (la alegere);
  • un sfert de avocado;

Gustare: un baton proteic;

Pranz: ton cu paine integrala sau tortilla din grau integral;

Gustare: shake proteic din 200 de grame de lapte degresat cu pudra de proteina din zer;

Cina: 

  • 220 de grame de carne de pui;
  • un cartof dulce (fiert/copt);
  • salata verde cu dressing de ulei de masline sau otet balsamic;

Gustare de seara: o banana cu 2-3 linguri de unt de arahide.

EXTRA: 5 sfaturi cheie pentru masa musculara

  1. Nu exagera! Este tentant sa consumi cat mai multe proteine pentru ca stii ca ele hranesc muschii, la fel cum este tentant si sa reduci numarul de carbohidrati pentru a nu te ingrasa. Ei bine, trebuie sa intelegi ca fiecare macronutrient are rolul lui bine definit in alimentatie atunci cand vrei sa cresti. Asadar, consuma-le pe toate, insa tine de cont de cantitati!
  2. Bea apa! Pe langa faptul ca este foarte sanatos consumul de apa, hidratarea muschilor este esentiala in rolul de crestere.
  3. Incearca sa diferentiezi si sa alegi mereu cabohidratii buni, in locul celor rai si grasimile bune in detrimentul celor rele.
  4. Elimina, pe cat posibil, din dieta ta orice alimente care contin potentiatori sau indulcitori. Practic, elimina produsele ambalate, cunoscute popular si sub formularea „cu E-uri”.
  5. Fa-ti un plan de crestere riguros, de care sa te tii pana la final. A incerca mai multe diete si tipuri de antrenamente deodata e ca si fuga dupa doi iepuri. Nu vei prinde niciunul!
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

  1. Salutare am început sobru sa merg la sală ,dar nu stiu sa îmi fac un program pentru sală și cu ce alimente pot începe să mănânc?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.