Exercitii hibrid

1
693
exercitii hibrid

Inca de la inceput, as vrea sa va spun ca nu am de gand sa ma erijez in descoperitorul apei calde sau al mersului pe jos si ca scopul acestui articol este acela de a va prezenta un exercitiu care poate aduce un plus de diversitate antrenamentelor voastre pentru spate.

exercitii hibridAntrenamentul spatelui este unul dintre antrenamentele pe care multi il prefera si pe care cei care merg la sala il fac cu multa tragere de inima, pe de o parte pentru faptul ca spatele de multe ori raspunde bine la antrenamente, iar pe de alta parte pentru ca posibilitatea folosirii unor greutati mari satisface ego-ul practicantului de culturism.

Am remarcat de-a lungul timpului ca majoritatea programelor de antrenament pentru spate, fie ca sunt destinate incepatorilor ori sunt concepute pentru avansati, includ tractiuni si ramaturi intr-o gama larga de stiluri de executie, aparate folosite si greutati abordate. Mai rar intalnesti prin sali practicanti care isi asuma responsabilitatea executarii corecte a catorva serii de indreptari, iar antrenamentul lombarilor este de obicei uitat.

Si, pentru ca spuneam despre tractiuni si ramaturi, va propun sa incercati sa va inchipuiti cum ar fi sa efectuati un exercitiu hibrid, o combinatie, in opinia mea reusita, intre cele doua, care sa rezolve rapid problema spatelui superior.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

Iata despre ce este vorba. Acum ceva vreme, la un antrenament al spatelui am decis sa incep cu tractiuni cu priza ingusta din atarnat la bara. Toti cunosc ca acestea, efectuate intr-o maniera cat mai corecta, presupun ca trunchiul sa ramana perpendicular pe sol, daca se poate pe toata durata miscarii, iar manerul in pozitia finala a partii pozitive a  miscarii sa atinga pieptul superior. Imi amintesc ca bara pe care am agatat la acel antrenament manerul nu era pozitionata foarte inalt si, ca urmare, aveam posibilitatea sa indoi picioarele in spate si sa execut corect exercitiul sau sa ma las usor pe spate si sa intind picioarele catre inainte. Am ales ultima varianta si am tras corpul catre maner pana cand acesta a atins partea superioara a abdomenului. Picioarele au ramas intinse, fapt care a implicat din plin, izometric, si abdomenul. Am efectuat 6 serii a 12 repetari fara sa adaug greutate suplimentara. Senzatia a fost una de exceptie, in sensul ca pomparea este absolut fantastica. Febra musculara de a doua zi mi-a confirmat presupunerea ca exercitiul este unul complex care are rolul de a implica, pe de o parte, grupele musculare activate in exercit iile de ramat cu maner la cablu (infraspinatus, romboizi si trapezul inferior), iar pe de alta parte, grupele musculare activate in exercitiile de tractiuni cu priza ingusta (marele dorsal, biceps ).

Pentru cei care nu reusesc sa mentina corpul intr-o pozitie oblica fata de sol doar din mus- chii abdominali, exista solutia ajutorului acordat de un partener. Acesta va sustine picioarele celui care executa exercitiul usor ridicate, rigidizand astfel corpul si atenuand efortul abdomenului. De asemenea, pentru cei care greutatea propriului corp este prea mare, ajutorul partenerului este foarte util, in sensul in care acesta are posibilitatea sa impinga picioarele sportivului reducandu-i greutatea.

Exercitiul, fiind unul destul de solicitant, ar trebui plasat la inceputul antrenamentului pentru spate. In speranta ca efectuarea noului exercitiu va aduce un plus de dezvoltare spatelui vostru, va urez succes la antrenamente!

Daniel Oprea,
campion balcanic

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

  1. Pare foarte promitator exercitiul…am mai vazut niste tipi care executau la mine la sala asa ceva da habar nu aveam ce vor sa faca…credeam ca vor sa faca tractiuni tip ciocan pt biceps la bara:)) oricum am sa-l incerc si eu.
    Sfaturi foarte utile multumesc mult domnule Daniel:)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.