Forta izometrica

2
1067
izometrie

izometrieAti observat ca dupa ce participati la un concurs de culturism va alegeti cu o febra musculara intensa la unele grupe musculare? De ce? Pentru ca pozarea in timpul concursului este foarte asemanatoare unui antrenament izometric.

Am auzit comentarii similare in legatura cu febra musculara de dupa competitie, de la oameni care practica artele martiale, in special in acele competitii de Kata in care se fac miscari lente cu muschii sub tensiune maxima.

Stresul si traumele musculare cauzate de exercitiile izometrice sunt similare, dar nu identice cu cele cauzate de repetarile negative. In timpul repetarilor negative muschiul se opune unei greutati in timp ce are loc elongatia lui.

Elongatia muschiului aflat in stare de contractie cauzeaza microrupturi ale tesutului muscular care ulterior vor stimula corpul sa intareasca, prin crestere, masa musculara si forta. Acelasi tip de microrupturi se pare ca se intampla in timpul contractiilor izometrice, desi muschiul se contractra impotriva unui punct fix, neexistand contractie sau elongatie musculara.

Exista studii care arata ca masa musculara este strans corelata cu forta izometrica a unui muschi.

Este deci posibil sa cresti masa sau forta musculara doar incordand muschiul de cateva ori? Nu. Se pare ca exercitiile izometrice pentru a fi eficiente necesita executarea acestora pana la epuizare.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

Include izometria ca un stil alternativ de antrenament, dar nu la fiecare antrenament. Va sugeram sa adaugati o data pe saptamana un antrenament de 20 de minute(sau mai putin) in care sa fie lucrat tot corpul. Asta nu inseamna sa tineti o pozitie izometrica pentru 20 de minute. Incercati sa o tineti pentru 20-30 de secunde, apoi repetati prima pozitie, apoi pe a doua pana obositi, apoi alegeti alte doua pozitii si alternati-le in acelasi fel.

Veti trece prin 30-40 de pozitii in timpul unei sesiuni de antrenament.

Din experienta, va spunem ca aveti nevoie de ceva practica si antrenament pentru a putea sa tineti o contractie maximala in maniera izometrica. Veti fi norocosi daca veti reusi sa faceti 5 minute (in total) de contractii izometrice, in adevaratul sens al cuvantului, in prima sesiune.

Nu va dati batuti. Veti capata experienta si rezistenta in acet stil de antrenament si veti observa cu surprindere ca acesta va stimula vascularizarea si densitatea musculara.

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

2 COMENTARII

  1. eu tot folosesc in antrenament exercitiii izometrice(statice), iau o greutate si o tin pina nu mai pot daca o tin mai mult de 1 min data viitoare pun mai mult. astfel fac o data pe saptamina. un timp am facut o pozitie pentru picioare, una pentru spinare, una pentru miini, dupa aia cadeam de oboseala. cind le faci ai impresia ca iti cad ochii din cap, miinile ai impresia ca se aprind. 30- 40 pozitii e prea mult. des nu e bine de facut , te dor incheieturile. efectul se observa repede masa nu adaugi dar puterea creste. statica se poate folosi pentru slabit cautati pe net <>.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.