Flotarile: executare corecta, beneficii si variatii

flotarile

Flotarile se numara printre cele mai populare si eficiente exercitii, atunci cand sunt executate corect. Contrar opiniei celor mai multi practicanti de fitness si culturism si usurintei aparente a executarii lor, flotarile nu sunt un exercitii pe care incepatorii sa-l poata efectua cu prea mare usurinta. Datorita gradului lor de dificultate, sunt incluse in instruirea militara si antrenamentele atletilor. Cu toate acestea, tehnica executarii corecte a flotarilor poate fi invata de oricine.

De ce sa incluzi flotarile in antrenamentul tau

Foarte putine sunt exercitiile care solicita in acelasi timp muschii pieptului, bratelor, umerilor, spatelui, abdomenului si regiunii mediene si ard un numar cosiderabil de calorii la fel cum o pot face flotarile. Mai jos, ai motive din plin pentru care ar trebui sa incepi faci flotari in fiecare zi:

1. Abdomen sculptat

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

Cu toate ca flotarile sunt considerate un exercitiu pentru muschii din partea superioara a corpului, piept, brate si umeri, cand le executi, folosesti grupele principale de muschi din regiunea mediana a corpului, iar acest lucru te va ajuta sa-ti definesti muschii abdominali.

2. Mentin si cresc densitatea musculara

O data cu inaintarea in varsta, densitatea musculara scade, iar acest lucru va afecta modul in care corpul foloseste energia. Flotarile ajuta la mentinerea si cresterea densitatii muschilor.

3. Cresc instant nivelul de energie

Flotarile imbunatatesc circulatia sangelui, cresc temperatura corpului si confera creierului un stimul imediat care-l va face sa functioneze mai eficient.

4. Cresc densitatea osoasa

La fel ca si in cazul densitatii musculare, densitatea osoasa scade pe masura ce inaintezi in varsta, iar acest lucru va creste riscul de fracturi. Flotarile fortifica grupele majore de muschi ale corpului, precum si articulatiile. Mentinand aceste componente antrenate, riscul fracturilor va fi considerabil mai redus.

5. Cresc rata metabolica

Deoarece in timpul executarii flotarilor folosesti multiple grupe de muschi simultan, ritmul cardiac creste, muschii avand nevoie de mai mult oxigen pentru a-ti furniza energia necesara. Acest lucru va rezulta cu o rata metabolica mai mare si, implicit, arderi calorice mai mari.

6. Previn durerile de umeri si gat

Muschii de la nivelul umerilor si gatului sunt si ei solicitati in timpul executarii flotarilor, iar acest lucru inseamna ca vor vor fi mai puternici si vor capata mai multa flexibilitate.

7. Corecteaza postura

In timpul executarii flotarilor, trebuie sa mentii spatele in linie dreapta, ceea ce va duce, in timp, la corectarea problemelor de postura.

Cum se executa corect florarile?

In teorie, executarea unei flotari pare usoara, dar la fel ca si in cazul genuflexiunilor, 95% dintre oamenii care le fac, nu le executa corect.

Flotarile constau in miscari ritmice de gimnastica prin care corpul este ridicat si coborat prin extensia si flexarea bratelor aflate cu palmele sprijinite pe sol.

In componenta flotarii intra 3 miscari:

  1. Pozitia initiala, in care corpul este intins in linie dreapta, in sprijin pe degetele de la picioarele si pe palmele cu degetele desfacute, cu bratele in extensie completa si capul in prelungirea corpului.
  2. Coborarea se executa prin flexarea bratelor, pana cand pieptul ajunge aproape de sol;
  3. Revenirea consta in impingerea in brate, pana cand coatele devin perfect intinse.

flotarile

push-up

Sursa gif:www.fitnessandpower.com 

Greseli frecvente in executarea flotarilor

  • tii capul prea sus, cu privirea inainte, sau prea aplecat, cu barbia in piept;
  • tii corpul indoit in jos sau in sos, greseala care apare atunci cand muschii abdominali si ai spatelui nu sunt incordati;
  • pozitionezi coatele mult in exterior, corpul capatand forma literei „T”; executand astfel flotarile, nu doar ca vei lucra mai putin muschii pieptului si tricepsii, dar vei suprasolicita umerii; in timpul exercitiului, coatele trebuie sa formeze un unghi de 35-45 de grade cu trunchiul;
  • sa tii palmele indreptate spre interior este, iarasi o greseala foarte frecventa; aceasta pozitie a palmelor va determina pozitia gresita a coatelor despre care vorbeam la punctul precedent;

Cate flotari ar trebui sa faci?

flotarile

Conditia fizica a fiecaruia este diferita, la fel si abilitatea de a executa un anumit numar de seturi in fiecare zi. Daca te numeri printre incepatori, sa executi corect 5 flotari pe zi este un start destul de bun, iar daca esti deja la un nivel avansat, numarul de flotari poate ajunge si la 100. Mai important decat sa executi cat mai multe flotari, este sa le executi corect si sa determini care este numarul optim pentru conditia ta fizica si obiectivele tale.

Variatii de flotari pe care vei vrea sa le incerci


Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ