Importanta zincului pentru practicantii de culturism

1
1230

importanta zincului

Despre importanta zincului pentru santate si forta

Despre importanta zincului pentru protectia impotriva stresului oxidativ si pentru sinteza ADN s-a vorbit mult, iar un studiu recent realizat de cercetatorii de la Oregon State University reprezinta o dovata in plus a efectului uimitor al acestui mineral asupra organismului.

Cantitatea de zinc din organism scade odata cu inaintarea in varsta, la fel si capacitatea organismului de a-l asimila. Cercetatorii au observat ca soarecii cu varste inaintate prezentau simptomele unei carente de zinc si un raspuns inflamator puternic, chiar daca dieta lor era una bogata in zinc.

Astfel, cercetatorii le-au administrat de 10 ori cantitatea recomandata de zinc, iar markerii de inflamatie au devenit asemanatori cu cei ai soarecilor tineri. Concluzia: refacerea depozitului de zinc cu ajutorul suplimentelor reduce inflamatiile asociate cu varsta, care contribuie la aparitia bolilor degenerative, a a afectiunilor cardiovasculare sau a cancerului.

Insa dincolo de acest beneficiu major, mai exista cateva aspecte esentiale referitoare la importanta zincului pentru sanatate, dar in special pentru cea a practicantilor de culturism.

Importanta zincului pentru culturisti, amatori sau profesionisti

Acest mineral care nu beneficiaza de atentia pe care o merita in special din partea iubitorilor acestui sport, imbunatateste productia de testosteron, intareste sistemul imunitar, imbunatateste activitatea cognitiva si consolideaza conexiunea minte-muschi, protejeaza sanatatea prostatei si  accelereaza procesul de vindecare a leziunilor si de refacere a tesuturilor.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

Imbunatatind productia de testosteron,  suplimentele de zinc te ajuta sa dai un randament mai mare la sala si sa castigi mai usor in masa musculara. De asemenea, antrenamentele intense pun o presiune mare asupra sistemului imunitar (in special daca nu acorzi suficient timp recuperarii fizice!), iar zincul se pierde si prin intermediul transpiratiei, motiv pentru care un supliment de zinc iti poate veni in ajutor.supliment zinc

Conexiunea minte-muschi este mai importanta decat de inchipuim! Cu totii stim ca vointa si concentrarea joaca un rol esential in indeplinirea obiectivului nostru, dar putini cunosc faptul ca zincul are o importanta deosebita in ceea ce priveste functionarea creierului, deci si in generarea si transmiterea de semnale pentru o contractie musculara optima.

Zincul mentine nivelul de dopamina la cote inalte in special atunci cand organismul este supus unui efort considerabil, imbunatatind rezistenta si facilitand crestrea in masa musculara.

In ceea ce priveste importanta zincului pentru sanatatea prostatei, aceasta reiese din simplul fapt ca prostata este tesutul cu cea mai mare concentratie de zinc din intreg organismul. Conform Ironmagazine.com, 33% din barbatii cu varsta de peste 50 ani sufera de probleme cu prostata, iar zincul reprezinta cea mai la indemana arma cu ajutorul careia ne putem proteja sanatatea.

Importanta zincului si cantitatea recomandata zilnic

15mg de zinc pentru barbati si 9mg pentru femei – aceasta este cantitatea recomandata de specialistii de la Ironmagazine.com, care ne atentioneaza si asupra faptului ca aceasta nevoie creste in cazul culturistilor, in functie de intensitatea si frecventa antrenamentelor. 

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

  1. Vrem sa vedem si noi sursa acestui articol. Ca e simplu sa spui ca argument ca s-a facut un studiu la o universitate din alta tara fara sa prezinti vreo dovada in acest sens. Ca se poarta pe la noi sa se faca reclama la suplimente fiind recomandate de „niste studii” … care studii bre? Da sa vedem si noi sursa oficiala ca sa stim ca n-ai scos studiile astea din imaginatia bogata.
    Nu mai poti sa citesti un articol in domeniul fitness-ului si al culturismului fara sa vezi si o reclama la un produs care mai e si sustinut de „niste studii” la o universitate straina. Dom’le da’ ce mai studiaza astia culturistii si suplimentele astea!
    Dar nu e mai bine sa mananaci sanatos si sa o lasi mai moale cu suplimentele astea, nu sunt studii in acest sens?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.