Stiluri de antrenament – din culisele antrenamentelor campionilor

7
1368

stiluri de antrenamentAm citit acum ceva timp o carte scrisa de Dave Draper, un faimos culturist al anilor ’70, in care trece in revista acea epoca de aur a culturismului aflat in plin avant in SUA.

Dintre toate aspectele cartii, de mare interes pentru cititorii revistei noastre mi s-a parut partea in care descrie diferite stiluri de antrenament ale campionilor epocii.

“Incurajez miscarile complete, cu o extensie completa si o contractie completa. Prefer greutatile medii spre mari, pentru a face 12-15 repetari. Cu o greutate moderata pot crea un ritm al repetarilor si pot implica mai multe grupe musculare. Desi utilizez o singura serie, aceasta este de obieci o superserie din 2 sau 3 exercitii inlantuite.”

Totusi, Dave crede ca toti avem propriul stil de antrenament care se dezvolta atunci cand citim carti, reviste si site-uri de specialitate, cand observam alti culturisti si experimentam pe propria piele.

“M-am antrenat cu Arnold timp de 3-4 ani, cu mult timp in urma. Utilizam metode de antrenament similare, care ne-au dezvoltat pe amandoi. Totusi, la brate am mers pe cai diferite: Arnold a devenit masiv si proportional la biceps si triceps folosind izolarea musculara, pomparea si lucrul pana la senzatia de arsura in muschi. Eu am preferat greutatile mai mari cu miscare completa.”

In alta sectiune a cartii, Dave scria:

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

“Ma intalneam cu Frank Zane la sala in fiecare dimineata, la rasaritul soarelui, pentru a ne antrena abdominalii si pieptul sau spatele si umerii. Totusi, antrenamentele noastre pentru brate si picioare nu se potriveau, aveam dificultati mai mari si trebuia sa lucrez mai mult la aceste zone, comparativ cu Zane.”

Despre perioadele in care s-a antrenat cu alti campioni, Dave scria:

Franco Columbo si cu mine ne-am antrenat impreuna cu succes, totusi forta lui la impins era mult mai mare si difeream in ceea ce priveste ritmul in care intram la serie.”

Tom Platz se antrena dur, deseori la extrem. In antrenamentul sau radical se antrena deseori pana la epuizare completa, facand uneori o singura serie de genuflexiuni cu bara, de 50 sau chiar 100 repetari.”

“M-am antrenat cu Dave Johns, castigator in anii ’70 al unor concursuri denumite ‘Cel mai puternic om din lume’, si am remarcat forta sa extraordinara la genuflexiuni si impins din culcat (probe in acele concursuri). Lucram lent si greu, deseori eu faceam trei serii, in timp ce el facea o serie foarte grea, mutand ‘un munte.’”

“Cand l-am intalnit pe Sergio Oliva, acum 30 ani, exersa smulsul cu bara, ca halterofilii, pentru a-si intari si modela intregul corp.”

stiluri de antrenament
Arnold, Sergio Oliva, Serge Nubret

Ken Waller facea repetari cu 180kg la impins din culcat si 230kg la genuflexiuni, totusi lucra cu greutati mici, miscari angulare si isolate pentru umeri si brate.”

“Foarte rabdator, Lee Lebrada avea un stil de inalta specializare, cu tehnici de concentrare pentru a obtine detalii musculare fine.”

“L-am vazut pe Leroy Colbert (primul culturist cu brate uriase, mult peste 50cm) facand literalmente 100 de serii de flexii pentru bicepsi, la fel si Zabo, venea dimineata si seara si facea 100 serii de genuflexiuni. La capatul celalat al spectrului, l-am vazut pe Mike Mentzer crescand cu sistemul Heavy Duty, cu o singura serie.”

Toate aceste stiluri par sa dea rezultate deca pui suflet in ceea ce faci, asa ca urmeza modelul campionilor, cauta-ti propriul stil si poate te vei numara si tu printre ei.

Florin Uceanu

18 titluri de campion national

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

7 COMENTARII

  1. Asa e , fiecare dintre noi trebuie sa studieze, sa experimenteze si sa isi formeze propriul stil. Problema e ca multi sar peste acesti pasi si sar direct la exercitii pe care le fac altii din simplul motiv ca cei care il fac „arata bine” 🙂
    Bun articol D-le Unceanu.

  2. articolul este bun, pentru naivi. Articolul mie-mi spune ca 14 ani de antrenament sustinut cu steroizi anabolizanti androginici sunt mai buni decat 10 ani.
    Practic: mancare la superlativ+somn+antrenament+steroiz X 10 ani=> concurent de Mr.Olympia.
    aceeasi formula fara steroizi, va rezulta intr-un fizic frumos dezvoltat, dar nu la fel de masiv ( 50%) insa SANATOS.
    (oare cand va scrie domnul Uceanu un articol original, sau macar sa citeze sursa daca tot ce face in redactie este sa traduca din engleza in romana fiindca asa este corect si frumos)

  3. Am tot respectul dar domnul Uceanu si cei din redactia acestei reviste inca nu au inteles ca le-a trecut timpul si ca nu mai merge cu articole copiate si cu revista asta cu aspect comunist. NICIODATA nu am vazut un articol original in aceasta revista si care sa te si ajute cu ceva. Cum se face ca nu incurajati consumul de steroizi dar prezentati numai antrenamente a unor sportivi care erau si/sau sunt pe steroizi?!
    Vezi cate un articol care-ti arunca niste exercitii si niste serii si gata, ai „invatat” cum sta treaba cu antrenamentele. Ca sa nu mai spunem ca nici „marii campioni” romani nu sunt straini de steroizi, defapt sunt aproape specialisti. Asa ca nu mai merge cu abureala asta pentru incepatori!
    O sa aveti decastigat daca deveniti originali dar mai ales sinceri!

  4. parerea mea e ca oricum inainte sa iei steroizi trebuie sa stii sa te antrenezi sa mananci adecvat si dupa o experienza oarecare daca unu vrea poate sa o dea si pe anabolizante fara sa exagereze.problema e ca in ziua de astazi sant f .multi care nu au o idee despre sala si fac uz de steroizi .asa ca fiecare cu parerea lui dar eu cred ca si steroizii astia tre sa ai folosesti cu cap.oricum sant de parere ca daca nu ai un genetic bun tot degeaba.poti sa iei orice tot nu ai sa arati de exemplu ca unu care e dotat cu un genetic bun de la mama natura.

  5. Acesti culturisti au pus bazele acestui sport…. fiecare dintre ei a vrut sa incerce si sa dezvolte un anumit tip de antrenament….. ceea ce trebuie sa inteleaga toata lumea este ca acest sport a avansat extrem de mult….fiind, la nivel amator ce e drept unul dintre cele mai cunoscute sporturi din lume,ceea ce inseamna ca sa studiat foarte mult si deja se stie care e cea mai eficienta metoda de atrenament.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.