Mike Mentzer – despre contractiile statice la aparatul Nautilus

0
919
aparatul-nautilus

aparatul-nautilusI-a luat ceva timp lui Mike Mentzer inainte sa inceapa sa analizeze cateva din teoriile lui Arthur Jones, inventatorul aparaturii Nautilus (aparate cu manere rotative si cabluri) in anii ’80 si al sistemului de antrenament revolutionar de mare intensitate, cu numar mic de serii.

Pana la un punct, el a acceptat necesitatea utilizarii unei curse complete a miscarii, dar si afrimatia lui Jones potrivit careia muschii incep sa se artrofieze daca nu sunt antrenati timp de 96 de ore. Spre sfarsitul vietii sale, Mentzer nu numai ca era „ambasadorul” acestui aparat, dar a si antrenat pe multi dintre clientii sai, cu mare succes de altfel. El nota, in cartea sa:

„Acum am pus pe cei mai multi dintre clientii pe care ii antrenez personal sa faca si contractii statice, pana la epuizare, in pozitia de contractie maxima a muschiului, iar rezultatele sunt cel putin uimitoare”.

Si Dorian Yates a incercat contractiile statice la aparatul Nautilus

Mike spunea ca acest sistem merge mai bine cu exercitiile de izolare, adica cele care implica miscari rotatice in jurul axei unei incheieturi si asigura rezistenta in pozitia de contractie maxima a muschiului. Din acest motiv, el ruga clientii sa lucreze pe aparate Nautilus. De obicei, el isi punea clientii sa efectueze o contractie statica la sfarsitul unei serii obtinute sau inlocuia o serie cu o contractie statica. Mike isi punea clientii sa efectueze aceasta forma de antrenament numai sporadic, ca si cum prea mult dintr-un lucru bun este cumva negativ.

Chiar si Dorian Yates a incercat, pe vremea cand era Mr. Olympia, acest sistem, in timpul unei vizite in California unde Mike era antrenor, si a facut contractii statice la sfarsitul fiecarei serii, in cadrul unui antrenament pentru piept si bicepsi. Contractiile statice durau 15 secunde si Dorian s-a aratat incantat de efectul acestora asupra muschilor sai.

Mike a ajuns la concluzia ca aceste contractii sunt bune prin experimentari. Intotdeuna experimenta, cautand modalitati eficiente de executie. Este adevarat ca antrenamentul foarte intens slabeste sistemele energetice ale corpului, dar acest lucru nu trebuie sa devina un lucru negativ, atata timp cat ajustezi intensitatea cu frecventa antrenamentelor. Iar daca asta inseamna sa te antrenezi numai o data pe saptamana, care este problema? Asa cum obisnuia sa zica Mike Mentzer: „Progresul nu trebuie sa fie un lucru impredictibil, o chestie lasata hazardului. Trebuie sa vezi progresele dupa fiecare antrenament”.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

32 LEI

COMANDA ACUM

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.