Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

3 criterii esentiale atunci cand alegem sala de antrenament

sala de antrenament

Sala de antrenament – locul unde crestem

Era o vreme cand oamenii aveau o slujba stabila intreaga viata. Practic, intrau tineri la intreprindere si se pensionau tot de acolo. Acum nu mai este asa. Ne mutam cu locuinta frecvent, mai ales cei care stau cu chirie, ne schimbam job-urile des… Asadar, unii dintre noi, impatimiti ai culturismului si ai fitnessului sunt nevoiti sa gaseasca noi locatii unde sa se antreneze, care sa fie mai aproape de casa sau serviciu.

Iata cateva criterii importante atunci cand alegem sala de antrenament.

Sala de antrenament – Echipamentul

Au aparut pe piata diverse firme producatoare de echipamente pentru dotarea salilor de culturism si fitness. Problema este ca multe dintre ele descurajeaza pe cei mai mari si mai puternici, limitand rezistenta aparatelor.

Practic, daca te asezi la aparat, bagi cuiul la ultima gaura pentru incarcatura maxima si simti parca ceva… dupa 20 repetari consecutive te plictisesti si renunti.

Sau ganterele urca pana la 40kg. Cam numeri pe degete salile unde ganterele ajung la 60kg. Un culturist natural, avand greutatea de 100kg in perioada de masa si cu un strat de grasime normal, poate face lejer 10 repetari la piept cu gantere de 50kg. Si apoi ce poate face? Isi aduce ganterele de acasa? Renunta la exercitiu si face altceva pentru piept? Nu! Cauta alta sala de antrenament!

Sala de antrenament – Muzica

Daca se asculta artisti precum Timberlake, Maroon 5 sau James Blunt, iti va creste cantitatea de estrogen de aproape vei da in plans. Pentru crestere avem nevoie de testosteron. Godsmack, Rammstein, Metallica, Pantera, ACDC sau chiar un rap mai agresiv – iata ce iti trebuie pentru un antrenament motivant si serios.

Daca muzica salii te adoarme, o solutie foarte simpla este sa vii cu muzica preferata pe telefon, ipod sau mp3-player. Iti pui castile, dai play si antrenamentul va fi in mod sigur unul productiv.

Sala de antrenament: Clientela

Este clar: ne antrenam mai tare daca vedem si la altii acceasi pasiune. Sa incerci un record de genul cat de multe repetari poti face la impins din culcat cu haltera de 100kg intr-o sala cu niste oameni care abia se misca de grasime si nu pot face 10 pasi consecutiv fara sa se aseze de 3 ori… nu e prea excitant.

Fericirea adevarata este cea care se impartaseste. E in firea oamenilor. Cu totul altfel va merge un antrenament intr-o sala in care se antreneaza oamenii puternici, care arata bine si care te vor impulsiona.

Sala de antrenament – Temperatura si curatenia

O sala cu aer conditionat, cu tempertura constanta si curata este buna, dar acest lucru nu inseamna ca o sala fara astfel de calitati este de evitat.

Cei mai cu experienta dintre voi, amintiti-va de inceputuri, cand erati pustani: faceam antrenamente in boxa sau in garaj, era cald vara de curgeau apele pe noi, iar iarna frig de ne clantaneau dintii-n gura, dar ne iubeam “sala de antrenament”. Daca ar fi sa cauti, in timp, unde ai facut cele mai grozave antrenamente, multe din astfel de locuri provin!

In mod cert, nu trebuie cautata o sala de antrenament inconfortabila si plina de praf, dar nici nu trebuie sa ocolesti unele sali din simplul motiv ca altele sunt atat de curate, incat poti manca de pe podea.

Alexandru Bolborici

15 Comments

  • culturist natural care face lejer 10 rep cu gantere de 50kg la piept???unde-i nene ala?sau natural la voi inseamna altceva??se mai face cu 50 kg cand esti natural da fii serios nu lejer!!!oricum o sala super dotata si curata si moderna e ideala dar…scumpa foc!!!muzica e importanta dar cea mai importanta e clientela…ei sa fie curati si civilizati..daca vrei sa faci culturism intr-o sala de fitness atunci nu vei reusi decat sa fii dat afara ca strici aparatele…bine ca sunt multe sali si ai de unde alege si cel mai important lucru din lume–ideal protein la discretie –-tare nu??

    • Nu e nimic fantastic, eu fac 10-12 repetari cu unele de 90 de livre, pina la 50 kile nu mai e mult, cred ca intr-un an ajung si acolo.

  • da jaxxy ce-i asa de necrezut?am un prieten care s-a apucat de doar 6 luni si are 72-73 kg si si face cu 90 piept si nu a luat nimic mai mult decat o portie-doua de proteine,aia nu-i natural?si atunci unuia care face de 6-7 ani cat sa-i fie de dificil? :))…e vorba de oameni care se tin de sala.

    • E vorba de genetic, si de alti factori … iar asta cu ” am un prieten care … si n-a luat nimic”, in cele mai multe cazuri n-ai idee ce baga prietenu acela, ar fi si fraier sa zica 🙂 Am si eu dastia care zic „n-am bagat decat Animal Pak si am pus 15 kile” …. fii serios.
      Eu sunt culturist amator, fac de aproape 6 ani si momentan fac maxim 40kg la gantere, 4-5 repetari…. adevarul e ca am facut si cu 50kg, 5 repetari, dar grele, fortate…. nicidecum lejer, si bagam si multe in mine, creatina, proteina 3x/zi, glutamina, pre-workout.

      • eu fac sala de 12 luni..si in afara de 2 shake-uri proteice pe zi nu iau alte suplimente si in nici un caz nu ma prostesc cu steroizi anabolizanti ( riscuri de sanatate/ moarte prea mari ptr un simplu amator)
        greutatea cu care lucrez la piept: gantere 34 kg x 10 repetari, la haltera 85 kg 10 repetari, la presa inclinata 60kg la presa dreapta 85kg, la peck-deck 80 kg fluturari la cabluri cu numai 15 kg…in fine. Cred ca ai prins ideea. Eu nu cred ca forta si masa musculara tin de bagajul genetic ( dimensiunile oaselor, inaltimea si predispozitiile metabolice da, dar doar atat) REGIMUL alimentar, timpii de somn/ odihna si efortul fizic zilnic sunt cei ce dicteaza dezvoltarea organismului.
        O sala de SPORT, fiindca asta facem „la sala” – sport, trebuie sa fie:
        1) CURATA, bine aerata, si cu o temperatura confortabila atat iarna cat si vara (cele mai multe esueaza la acest capitol)
        2) bine dotata cu echipamentul necesar activitatii sportive, aparate specializate si greutati libere
        3) dusuri si vestiare de schimb organizate incat sa poata acomoda clientela fara aglomerare.

        Restul: muzica, clientela, fete urate sau frumoase in peisaj, sau mai stiu eu ce ar putea exista, sunt relative si secundare.

  • Si eu fac sala de 8 luni, practic sunt un incepator. Referitor la greutati da chiar se poate eu simt pe pielea mea nu iau absolut niciun supliment nutritiv si pot ridica 100 kg cu bara la piept pe orizontal 5-6 repetari 😉

  • esse,tu crezi ca greutatile folosite la sala cresc an de an?adica daca prietenul ala bionic al tau face acum cu 90kg la piept si are doar 6 luni de sala dupa 5 ani va face cu 200kg???esti total paralel cu sportul asta amice…oricum zii sa-ti dea si tie o portie din aia de proteina din care ia el si sa vezi atunci ce powerlifter iese din tine…totul tine de nutritie si odihna..unul care face de 1-2 ani si baga de toate in el il face pe altul care trage de 10 ani dar care nu ia decat vitamine sau proteine…nu va mai faceti de ras cu ideile astea prostesti..iar tu disabled..absolut nici un supliment nu iei?si trebuie sa aplaudam sau ce?esti un om care va ceda pana la urma..cat mai rezista tendoanele tale sau muschiul daca nu il hranesti cu suplimente?sau si tu speri ca in 2 ani sa cresti greutatile intr-una asa?acum probabil nu simti nevoia de suplimente pt ca muschii tai se canibalizeaza si te hranesti cu propriile tale resurse dar pana cand????mai vorbim peste 6 luni…

  • Parerea mea, fie ca ati cerut-o fie ca nu, e ca ar fi mai bine sa o terminati cu flame-ul si decat sa vorbiti aiurea cu ce face unu si altul mai bine va vedeti voi de treaba voastra si de scopurile voastre.Barfind pe altii nu creste muschiul ;).Succes

  • Multi uita ca muschiul pompat inseamna de fapt o stare de alerta a organismului, nicidecum un progres. Se bucura ochiul tau cand mai vede 2cm la piept in plus,dar oare ai intrebat articulatia, mai duci fa? Cred ca nu, incerci in disperare sa „bagi” si tu cu 50kg pe brat la impins culcat de parca se da un premiu la sfarsitul fiecarui exercitiu, total inutil. sunt persoane care genetic nu produc colagen suficient pt a sustine efort mare in articulatiile sternului,de aceea muchii pot fi lucrati din diferite unghiuri nu musai cu bara la piept, pt „sani” mari. Si apoi ganditi si voi, vreti sa concurati cu fetele la sutien? Dezvoltati mai bine umarul tricepsul si trapezul pt forta integrala bruta in brate. Eu nu am vazut pe nimeni carand saci cu nisip pe piept cii in maini……si maxim pe umeri, corect?

  • super .hero…sa stii ca batman sau super man nu luau steroizi…asa ca tu nu esti super hero ci super stero probabil…la 80 kg sa faci cu gantere de 50 kg…daca zici si tu ca nici macar suplimente nu iei..singura explicatie ar fi minunatul ideal protein cate 4 portii pe zi cu lapte nu????asa te cred…

  • Cel mai trist ii ca in multe sali se pun melodii de la artisti de toata jena… Prefera sa bage Inna,Ruby si mai stiu eu ce specimene… Abia mai vezi sali in care sa se asculte Metallica,Disturbed,Survivor etc…. Eu fiind rocker de mic nu pot asculta altceva,dar macar sa nu se mai puna muzica de cea mai proasta calitate !!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate