Femei puternice sau lipsa feminitatii? Despre exercitiile cu greutati

0
513

femei-puterniceIn viziunea multora, femeile care se antreneaza cu greutati sunt cu siguranta…culturiste. Asa se contureaza imaginea unei femei musculoase, iar de aici pornesc o serie de discutii contradictorii privind fizicul unei femei. Eu nu o sa va vorbesc despre femeile care practica bodybuilding, ci despre femeile obisnuite care aleg sa se antreneze cu greutati.

Mituri despre femei puternice – doar un pas inapoi!

Exista o idee preconceputa, pe care o impartasesc atat femeile, cat si barbatii, referitoare la dezvoltarea excesiva a musculaturii in cazul antrenamentelor cu greutati. Cei care promoveaza asfel de idei probabil nu au vazut o campioana de culturism antrenanadu-se. Si cu ce greutati lucreaza. Un antrenament cu greutati medii, care sa nu permita efectuarea a mai mult de 15-20 de repetari nu induce decat o hipetrofie moderata, care nu are cum sa „deformeze corpul”.

Si ca sa spunem adevarul, o femeie nici nu prea are cum, din punct de vedere genetic, sa devina la fel de „musculoasa” ca un barbat. Asta deoarece are de 10-30 de ori mai putin testosteron, substanta absolut necesara dezvoltarii musculaturii la barbati.

Beneficiile antrenamentelor de forta la femei

1. Veti fi femei puternice

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

Da, printre primele beneficii pe care le au antrenamentele de forta este ca veti deveni femei puternice, mai rezistente la accidentari. Studiile arata ca exercitiile moderate au capacitatea de a creste forta cu 30-50%.

2. Veti slabi prin reducerea grasimii

O femeie obisnuita, care se antreneaza de 2-3 ori pe saptamana, timp de 2 luni, va acumula pana la 1 kg de masa musculara si va elimina 2 kg de grasime. Siti probabil ca masa musculara si metabolismul sunt principalele ingrediente pentru eliminarea tesutului adipos. Corpul vostru o sa fie mai activ chiar si atunci cand sunteti in stare de repaus. Pentru fiecare kilogram de muschi, vei arde cu 70-100 kcal mai mult, zilnic.

3. Este redus riscul aparitiei osteoporozei

Sase luni de antrenament cresc densitatea minerala la nivelul coloanei vertebrale cu pana la 13%. Iar daca antrenamentele sunt insotite si de o dieta echilibrata, care contine mult calciu, atunci considerati problema osteoporozei rezolvata.

4. Cresterea rezistentei tesutului conjunctiv si a stabilitatii articulare

Nu numai femei puternice, dar si femei sanatoase, dupa cum vedeti. Antrenamentele de forta te pregatesc pentru a face fata traumatismelor si te feresc de accidentari. Durerile lombare, de exemplu, pot fi combatute, sau cel putin ameliorate, prin exercitii fizice.

5. O inima mai puternica

Exercitiile cu greutati au aceasta capacitate de a reduce nivelul de LDL (colesterol rau) si creste nivelul de HDL (colesterol bun ) si de a scadea tensiunea arteriala. Riscul de a avea diabet zaharat este mai mic deoarece glucoza este mai bine utilizata la nivelul tesuturilor-tinta.

De asemenea, exercitiile cu greutati reduc depresia. Numai antrenamandu-va din greu, veti putea fi  femei puternice atat la exterior, cat si la interior 🙂

Dr. Serban Damian

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.