Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Cum functioneaza suplimentele inainte de antrenament

suplimente-inainte-de-antrenamentSuplimentele inainte de antrenament au devenit extrem de populare in ultima vreme, mai ales pentru ca au calitatea de a creste puterea si rezistenta, ajutand la arderea grasimilor pentru a obtine masa musculara optima. Formulele mai recente au la baza stimularea nivelului de sintetizare al oxidului nitric (de azot). Se pare ca motivele care stau in spatele folosirii acestui ingredient este stimularea masei musculare prin distribuirea de oxigen si substante nutritive muschiului care lucreaza. Acestea se intampla deoarece acidul nitric determina dilatarea vaselor de sange.

Arginina este una dintre substantele care se transforma in acid nitric. Majoritatea suplimentelor folosite inainte de antrenament contin, pe langa arginina, si substante pentru cresterea energiei, precum si proteinele necesare pentru cresterea rezistentei, a puterii si a eficientei antrenamentului.  Cele mai multe suplimente pe baza de acid nitric ofera, de asemenea, surse de carbohidrati cu acțiune rapida, care promoveaza eliberarea de insulina.

Cum te pot ajuta suplimentele inainte de antrenament

Suplimentele inainte de antrenament sunt binevenite mai ales daca:

–          Te simti obosit in timpul antrenamentelor

–          Nu poti termina seturile si repetarile pe care ti le-ai propus

Un studiu efectuat in 2008 a demostrat ca cei care au consumat suplimente inainte de antrenament au fost capabili sa creasca numarul de repetari pentru exercitiile efectuate, prezentand si o crestere in numarul de hormoni anabolici (hormoni de crestere si de producerea insulinei).

Probabil stiti ca unul dintre principalele ingrediente ale suplimentelor nutritive este cofeina. Cofeina stimuleaza eliberarea de noradrenalina, care duce la randul ei la oxidarea grasimilor si la eliminarea senzatiei de oboseala.

Un alt studiu, efectuat pe un esantion de 12 persoane, a relevat faptul ca cei care au folosit suplimente cu 20 de minute inainte de antrenament au avut o rezistenta mai mare si au perceput senzatia de oboseala mult mai tarziu. Probabil veti spune ca este vorba doar despre binecunoscutul efect placebo, dar se pare ca, in cadrul aceluiasi studiu, au fost formate doua grupuri. Unul a primit suplimente adevarate, celalalt o bautura proteica asemanatoare. Si in acest caz, prima grupa a reusit performante mai mari.

Beneficiile suplimentelor inainte de antrenament

  1. Pump puternic
  2. Lifturi puternice
  3. Energie mai mare
  4. Capacitatea de a impinge greutati mari
  5. Facilitarea circulatiei nutrientilor  in organism
  6. Scaderea grasimilor din masa musculara
  7. Focalizare imbunatatita

Ce suplimente poti lua inainte de antrenament – proprietati

Suplimente care contin creatina. Creatina  are calitatea de a oferi extra-energie pentru a sustine un efort intens, ajuta la refacerea musculara si la hidratarea celulara. Trebuie luate cu 30 de minute inainte de a efectua ridicari sau imediat dupa.

Suplimente pe baza de proteine din zer – sunt mai usor de digerat si ajuta la cresterea masei musculare impiedicand senzatia de oboseala. Trebuie luate cu  30 de minute ianinte de a efectua ridicari sau imediat dupa.

Suplimente pe baza de proteine de oxid nitric. Acestea ajuta, asa cum am spus, la circulatia rapida a sangelui in vene si faciliteaza  efectuarea unor ridicari mai grele. Trebuie luate cu 30 de minute inainte de inceperea antrenamentului.

Suplimente pe baza de cofeina. Cofeina are rolul de  a creste vigilenta si puterea de concentrare, dar si energia in timpul ridicarilor. Trebuie luate cu 30 de minute inainte de a efectua ridicari.

Suplimente pe baza de BCCA (aminoacizi cu catena ramificata). Acestea inlatura senzatia de oboseala din muschi si ajuta la cresterea lor. Trebuie luate imediat dupa ce te-ai trezit, cu 30 de minute inainte de ridicari sau iemdiat dupa.

Suplimente termogenice –  ajuta la cresterea temperaturii corpului si a metabolismului. Trebuie luate fie inainte de antrenament, fie dimineata sau la pranz, in functie de indicatiile de pe prospect.

Suplimente  pe baza de glutamina – ajuta la refacerea musculara asigurand energia de care au nevoie.  Trebuie luate imadiat dupa ce te-ai trezit sau imediat dupa ce efectuezi ridicari.

Ceea ce trebuie sa retii este ca suplimentele proteice inainte de antrenament nu fac minuni si nu functioneaza la fel pentru toata lumea. Unii vor spune ca pentru ei au facut minuni, altii vor spune ca nu au avut niciun efect. Singurul lucru pe care il poti face este sa le dai o sansa, sa le incerci si sa vezi daca iti dau sau nu mai multa energie la sala. Daca le-ai incercat deja, poti impartasi experienta si cu alti pasionati de culturism in sectiunea „comentarii” 🙂

 

1 Comment

  • Nu vreau sa fiu carcotas, dar „Pump” puternic? „Lifturi” puternice ?
    Am incercat 3 pre-workout-uri, Shock Therapy(Universal), Animal Rage(Universal), c4 extreme(Cellucor)
    Efectul cel mai puternic(pt mine) a fost folosind Animal Rage, insa imi place foarte mult si Shock Therapy. Desi forta pe care mi-o ofera ST e putin mai mica decat al AR-ului, il prefer pe acesta(ST) pt ca imi ofera o stare de bine tot restul zilei si nu ma simt obosit la 2-3 ore dupa antrenament.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate