Exercitii izometrice pentru o rezistenta indelungata

4
11062
exercitii-izometrice-scaunelul

Termenul de „exercitii izometrice” se refera la exercitiile statice, care nu modifica lungimea muschiului in timpul executarii lor, in schimb, acestea creeaza o tensiune in muschi care ii creste forta si rezistenta. Muschiul lucreaza, chiar daca nu este vizibil, impotriva greutatii corpului (sau fata de o forta statica) si apare senzatia de oboseala care forteaza muschiul. Fiind un antrenament anaerob, acesta nu poate fi efectuat pe o perioada lunga de timp, maxim 10 minute in cadrul unui antrenament, cu contractii intrerupte si perioade de repaus, durata unei contractii find de 10-15 secunde.

Doua tipuri de exercitii izometrice

Exista doua tipuri de astfel de exercitii: fara incarcatura sau „elastice” si cu incarcatura. Prima grupa presupune mentinerea si fortarea muschilor dintr-o anumita pozitie. De exemplu, statul intr-un picior pentru o lunga perioada sau flotarile. Daca urmaresti filmele cu Jet Lee, probabil iti este cunoscut momentul in care acesta se incordeaza pentru a se pregati de lupta. Acela este un exemplu de exercitiu izometric fara incarcatura.

Desi la prima vedere exercitiile izometrice pot parea mai putin eficiente decat cele izotonice, acestea au rolul de a mari rezistenta muschlior, protejeaza articulatiile si ofera o mai mare stabilitate corpului. Exista mai multe tipuri de astfel de exercitii, din care am selectat 4:

Scaunelul se refera la imitatia pozitiei de stat pe scaun, sprijinit de perete sau nu, cu spatele drept. Mentine pozitia timp de 15 secunde, ridica-te in picioare pentru 10 secunde. Repeta miscarea de 5 ori.

exercitii-izometrice-scaunelul

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

32 LEI

COMANDA ACUM

Statul intr-un picior” presupune, asa cum ii spune si numele, flexia pe un picior sau altul timp de 15 secunde. Poti folosi si o greutate pe care sa o „agati” de un picior.

Flotarile pe jumatate insemna mentinerea pozitiei coprului in pozitia de flotare timp de 15 secunde, cu repetare pana la epuizare.

exerciii-izometrice

Ridicarea sezutului are ca scop mentinerea corpului ridicat, cu picioarele la 45 de grade, timp de 15 secunde.

exercitii-izometrice

Cea de-a doua grupa, exercitiile izometrice cu incarcatura, necesita folosirea unui obiect static, cum ar fi un scaun, o minge sau greutati.

Mingea. Folosindu-te de o minge, mentine un picior pe ea, iar pe celalalt usor inclinat, avand grija ca pozitia corpului sa fie stabila, si adu mainile in fata, exact ca in imaginea alaturata. Mentine timp de 15 secunde.

exercitii-izometrice-minge

Greutatile. Le poti folosi atat pentru brate, cat si pentru picioare. Cea mai intalnita miscare este cea cu manile intinse, strangand in palme greutatile, pentru o perioada cat mai lunga de timp.

exercitii-izometrice-greutati

Exercitii izometrice pentru incepatori

Daca esti incepator, efectueaza astfel de miscari sprijinindu-te de un suport static, ridicand si mentinand pozitia pentru nu mai mult de 10 secunde dupa care revino la pozitia initiala si relaxeaza muschii tot atatea secunde. Vei vedea ca la inceput vei avea o problema cu echilibrul, care in timp va disparea.

exercitii-izometrice-scaun

Exercitiile izometrice nu reprezinta niciun risc, tocmai de aceea este recomandata folosirea lor pana la epuizare (a se intelege intr-un singur moment al antrenamentului). Cei care practica execitiile izometrice de mai mutla vreme pot prelungi durata lor pana la 30-60 de secunde.

Tu folosesti astfel de exercitii in cadrul antrenamentelor? Cat de utile ti se par?

 

 

 

 

 

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

4 COMENTARII

  1. Salut! La sala cam ce exercitii izometrice stiti , pentru rezistenta la skandenberg si cresterea fortei ? am vazut izometrie la tractiuni adica sa ramai la un unghi de 90 de grade intr-o mana sau cu doua oricum este greu intr-o mana sa ramai in pozitie de tractiune este extreme de greu nu oricine poate asa ceva . de exemplu pentru skandenberg cand faci sa ai o priza foarte tare si sa nu-ti mai plece incheietura peste cap recomandati-mi niste exercitii de rotatori si hook daca se poate . merci )!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.