Frank Zane, despre odihna

6
1461
frank zane

frank zane

Ce parere are Frank Zane, castigatorul Mr. Olympia in 1977, ‘78 si 79 despre odihna dupa antrenament

Nu am nicio indoiala, pe masura ce imbatranesti e bine sa te antrenezi mai rar. Odata cu scaderea productiei de hormoni a corpului, ce are loc treptat dupa varsta de 30 de ani, recuperarea dupa antrenamentele grele dureaza din ce in ce mai mult.

Cand aveam 20-30 de ani, ma antrenam 6 zile pe saptamana, o zi partea superioara a corpului, o zi cea inferioara. Ma simteam bine si puternic la fiecare antrenament. Pe la 25 de ani, am inceput sa-mi antrenez spatele, bicepsul, antebratul, coapsele, gambele si abdominalii la un antrenament, iar pieptul, umerii, tricepsul si abdominalii la celalalt. Fiecare antrenament dura 3 ore.

Mai tarziu, cand m-am mutat in California, am trecut la impartirea in trei a grupelor musculare. Piept si spate in prima zi, picioare in ziua a doua, umeri si brate in ziua a treia. Apoi ciclul se repeta, tot 6 zile pe saptamana. Abdominalii ii lucram la sfarsitul fiecarui antrenament.

Modificarile cunoscute de antrenamentele lui Frank Zane de-a lungul timpului

Mai tarziu, antrenamentele grele au inceput sa ma secatuiasca de energie atat de mult incat imi trebuia sa iau pauza tot week-end-ul ca sa-mi revin si deci sa ma antrenez doar 5 zile pe saptamana.

Dupa ce am castigat al doilea titlu al meu la Mr. Olympia, am trecut la o noua impartire. Ma antrenam 3 zile la rand, dupa care luam o zi pauza. Spate, bicepsi, antebrate, abdominali, in prima zi, coapse, gambe, abdominali in a doua, piept, umeri, tricepsi si pauza in a patra. A mers bine, antrenamentul asigura ceva mai multa refacere si am luat 4 kg in greutate pana la urmatorul Mr. Olympia, ultimul castigat de mine.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

32 LEI

COMANDA ACUM

M-am antrenat asa pana pe la 50 si ceva de ani. Apoi am descoperit ca umerii mei au nevoie de mai multa odihna, asa ca am trecut la sistemul: spate, umeri, piept in prima zi, abdominali, coapse, gambe in a doua zi si tricepsi, bicepsi, antebrate, abdominali in ziua 3.

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

6 COMENTARII

  1. Un program de antrenament nerecomandat incepatorilor sau intermediarilor. Nici cei avansati nu cred ca ar avea ceva rezultate, decat cu ceva la bord, s-au mai schimbat metodele de antrenament pentru rezultate maxime, pe vremea aia se mergea maxim pe volum ( multe serii, antr de 3 ore), acum stim mai bine cum lucreaza corpul.

  2. In perioada lui Zane culturistii nu faceau deloc cardio,asa ca foloseau un volum exagerat ca sa consume calorii si sa se defineasca inainte de concurs.Nu cred ca se antrenau asa tot anul- cu tot ”gear-ul” ar fi fost praf.In plus articolele au fost scrise pt.revistele Weider,asa ca e normal sa sustina un volum ridicat.

  3. mda… eu am folosit tipul acesta de antrenament timp de 1 an, 1 an si jumatate mai precis doar ca a fost impartit doar in 3 zile pe saptamana (luni: piept umar-triceps-abdominali, miercuri: abdominali-lombari-coapse-gambe, iar vineri: spate-trapez-biceps-antebrat). Vreau sa spun ca antrenamentul a fost foarte bun, luand 12 kg de masa musculara. Nefiind incepator, aveam nevoie de un antrenament intens si asta mi s-a parut cel mai bun

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.