Lectii de la Guru

6
698
Vince Gironda

Vince GirondaVince Girona, singurul antrenor de culturism din istorie supranumit „Iron Guru“, a fost un antrenor inovator si, daca urmaresti articolele lui din 1965 pana in 1997, cand a murit, descoperi numeroase lucruri care te pot ajuta sa-ti atingi obiectivele. El a antrenat, de-a lungul timpului, persoane celebre, printre care Cher, Clint Eastwood, Denzel Washinton, James Garner, Erik Estrada sau Tommy Chong. Printre cei care s-au antrenat pentru o perioada in sala lui din California, se numara Larry Scott, Lou Ferrigno si chiar Arnold Schwartzenegger.

El insusi avea un fizic remarcabil, dupa cum puteti observa in poza facuta la varsta de 54 de ani si era un avocat infocat al antrenamentului fara steroizi. Patron al unei sali, el a antrenat si s-a antrenat pana cu o zi inaintea mortii sale la varsta de 80 de ani. Contrar parerii generale, sustinea ca nu e nevoie sa faci genuflexiuni cu bara la ceafa pentru a avea picioare masive si ca presa, extensiile si flexiile sunt suficiente. De altfel, in sala lui nu lasa pe nimeni sa faca genuflexiuni si nu a avut niciodata suporti pentru acest exercitiu, pentru ca, potrivit lui, exercitiul iti strica genunchii si mijlocul.

Am facut pentru voi o selectie din articolele scrise de el in revista Ironman, de-a lungul timpului.

Valoarea antrenamentului de mare volum

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

In ceea ce el numea „antrenament onest” Gironda credea in valoarea utilizarii perioadelor de antrenament de mare volum pentru a obtine crestere musculara rapida in special la grupele ramase in urma si pentru a reduce stratul de grasime. Unul din antrenamentele lui favorite se numea sistemul 8×8. Trebuia sa alegi cateva exercitii pentru o grupa si sa faci cate 8 serii pe exercitiu a cate 8 repetari seria, iar antrenamentul trebuia sa dureze o ora. Fiecare grupa este lucrata de 2 ori pe saptamana, astfel:

Luni si joi – piept, spate, umeri

Marti si vineri – biceps, triceps, antebrate

Miercuri si sambata – picioare

Mananca des mese mici

Gironda a fost unul dintre primii care a promovat regimurile cu putini carbohidrati. De asemenea, el a inclus grasimi in dieta, contrar a ceea ce promova industria aerobicului la acea vreme. In loc de 3 mese, el recomanda 6 mese mici care sa stimuleze metabolismul, lucru care azi e unanim acceptat.

Ai grija de tine

Pentru a progresa cu viteza maxima, Gironda era avocatul evitarii a ceea ce el numea „scurgeri de energie” ce includeau: fumatul, alcoolul, saritul peste mese, pierderea noptilor si consumul de zahar rafinat.

Nu utiliza exercitiile aerobice pentru a slabi

Gironda nu credea in exercitiile aerobice pentru slabire si nu considera ca acestea sunt obligatorii pentru femei. El credea, pe buna dreptate, ca antrenamentul cu greutati este superior pentru a pierde grasime si ca antrenamentul aerobic poate compromite cresterea in masa musculara.

Tractiunile si flotarile la paralele

Gironda credea ca flotarile la paralele sunt superioare bancii orizontale pentru constructia pieptului. El isi punea elevii sa faca flotari la paralele cu priza inversa, cu spatele rotunjit, barbia in piept, coatele indepartate in lateral, picioarele apropiate si cu varfurile indreptate in jos si tinute sub planul fetei.

Pentru tractiuni el recomanda o cursa completa si insista ca bara sa ajunga aproape de piept. Era obsedat de tehnica executiei. Daca vreti sa vedeti variante de executie ale diferitelor exercitii propuse de el, intrati pe youtube si cautati „Vince Gironda drag curl”, „Vince Gironda perfect curl”, „Vince Gironda dumbell alternate side swing”.

Florin Uceanu

18 titluri de campion national

 

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

6 COMENTARII

  1. cam are dreptate la afirmatia despre geno…eu nu m-am accidentat inca la genunchi dar am mai pus ceva in talie de cand fac geno
    Ce ziceti ar trebui lasate deoparte?!

    • nu!Geno e cel mai complex exercitiu din SPORT!E un exercitiu de baza ce il fac multi sportivi,din mai multe ramuri,atunci cand vor forta,putere si masa!Daca e facut corect,aduce rezultate impresionante!

      • Geno e cel mai bun exercitiu deoarece stimuleaza cel mai mare numar de muschi si executia sa aduce cea mai mare cantitate de testosteron in corp, iar daca ai grija de genunchi legandu-i cu fase elastice si eventual avand un regim bogat in calciu, magneziu, zinc, D4, nu ai ce sa patesti.

  2. tocmai ce am vazut pe youtube ca Vince Gironda interzicea ca in sala sa sa se execute ”crunch-uri”, deoarece, din spusele sale, fac bazinul sa cada in fata si curbeaza partea lombara astfel incat chiar daca esti slab burta iese mult in fata si fundul mult in spate…m-a cam pus pe ganduri :-W

  3. Cum e posibil sa faci ”cateva” exercitii pe grupa musculara,fiecare ex.in cate 8 serii si sa termini pieptul,spatele si umerii intr-o ora?!

    • ai dreptate aici….parerea mea,e ca ori se exagereaza cu numarul mare de serii,ori atunci cand spune ca antrenamentul e gata intr-o ora…..o fi gata intr-oora,dar nu atatea seturi!Eu am citit despre Vince Gironda ca dupa fiecare set,nu pleca de la aparat,ci facea cam 10-15 respiratii adanci,ceea ce echivalau cu 30-45 de secunde,dupa care relua exercitiul pentru inca 2-3 serii,abea apoi lua o pauza de 2-3 minute,cand trecea la alt exercitiu.In acest caz,e o metoda foarte buna de antrenament,totul e sa te obisnuiesti cu pauzele scurte.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.